Sting i magen

SF100808

Glad i forumet
Aprillykke 2016
Flere som har d? Ikke kynnere, men skikkelig vondt sting i magen på begge sider? (Skifter på hvilken side) Hatt d to siste dager når jeg går... Skulle gå hjem fra jobb igår kveld, og fikk jo sting i magen så måtte stoppe hele tiden...

Flere som har d? Ikke kynnere, men skikkelig vondt sting i magen på begge sider? (Skifter på hvilken side) Hatt d to siste dager når jeg går... Skulle gå hjem fra jobb igår kveld, og fikk jo sting i magen så måtte stoppe hele tiden...

Ja, har det selv. Det er legamentsmerter, spurte jordmor ;) Det er helt ufarlig :)
Det er en sene (eller noe lignender) som ligger på begge sidene av magen. Når magen vokser og du går så strekker denne seg raskt, dermed får du "sting". Men meg hjelper det å roe litt ned, men fortsette å gå. Når jeg stopper opp så går det ikke bort.

Jada, det har jeg masser av.

Kommer fra skambeinet og går hele veien opp til toppen av magesekken. Det er musklene rundt livmora som tøyes og strekkes, gjør utrolig vond. Men det er helt ufarlig. :)

Jeg klarer ikke å gå opp bakkene til jobben, selv om det bare er 500m, for får så fryktelig vondt. Kommer også hvis jeg snur meg for fort i senga, eller andre brå bevegelser. Noen ganger må jeg puste meg gjennom det. Men kjenner at det ikke er riesmerter, så da er det bare å la de gå sin gang.

Jepp, skjer inkimellom hvis jeg går litt fort over litt lengre strekker (altså lengre enn 10-15 min).

Back
Topp