Sting i keisersnittsår

Smurfie

Forelsket i forumet
Snart seks uker siden keisersnittet, men jeg har fortsatt et rart sting helt på venstre side. Det er en tykk plastikktråd (omtrent like tykk som hyssing) i en solid knute. Om jeg drar forsiktig i den så drar jeg ut litt og kjenner at det beveger seg i nesten hele såret. I dag kjente jeg at denne tråden ligger etter såret bortover, rett under huden. Skal det være sånn? På sykehuset sa de at alle sting kom til å forsvinne av seg selv, men jeg forstår ikke hvordan dette kan forsvinne...

Ring fødeavdelingen. De kan dobbelsjekke om det er tråd som løser seg opp. :)

Tok litt tid før min forsvant, men hadde Iallefall en sånn tråd som forsvant av seg selv, og husker faktisk at det var en klump på den ene siden. Men ring gjerne sykehuset for å høre. Har du blitt innkalt til 6 ukers kontroll på sykehuset forresten? Jeg var det etter storesøster, og da sjekket de blant annet stingene.

Jeg måtte inn til lege og få fjernet noe som ikke løste seg opp av seg selv.

Jeg ville sjekket det opp.

Er det vondt?

Tok litt tid før min forsvant, men hadde Iallefall en sånn tråd som forsvant av seg selv, og husker faktisk at det var en klump på den ene siden. Men ring gjerne sykehuset for å høre. Har du blitt innkalt til 6 ukers kontroll på sykehuset forresten? Jeg var det etter storesøster, og da sjekket de blant annet stingene.
Har ikke hørt noe om kontroll på sykehuset... Ringer til legen mandag, tenker jeg.

Tror jeg tar turen til legen mandag, for det gjør vondt. Må faktisk gå på paracet om dagen.
Jeg hadde en kikkhullsoperasjon pga cyste, og stingene skulle forsvinne av seg selv. Det gjorde de ikke, jeg fikk infeksjon i alle sårene. Måtte fjerne stingene hos legen, og tårene kom bare de var borti stingene. Huden var bare litt rød, jeg visste ikke at de ikke leget skikkelig. Men fy så vondt det var!

Tror jeg tar turen til legen mandag, for det gjør vondt. Må faktisk gå på paracet om dagen.
Ja da må du sjekke Det.
Er det rødt også?

Hos meg var det et festesting på venstre side som ikke løste seg opp. Irriterte og gnagde mot truse og bukse og ble rødt og irritert.
Fastlegen måtte klippe det opp og dra det ut.
Da ble det fort bra.

Seks uker siden fødsel nå?
Da er det ingen fare å få det fjernet.

Ja da må du sjekke Det.
Er det rødt også?

Hos meg var det et festesting på venstre side som ikke løste seg opp. Irriterte og gnagde mot truse og bukse og ble rødt og irritert.
Da ble det fort bra.

Såret har vært veldig fint, men nå er det litt rødaktig. Tror det kan være et slik festesting. Sitter på venstre side.
Seks uker nå i helgen.

Såret har vært veldig fint, men nå er det litt rødaktig. Tror det kan være et slik festesting. Sitter på venstre side.
Seks uker nå i helgen.
Sjekk det opp over helga med mindre det blir enda verre. Du kan i verste fall ringe legevakta og bare høre med dem og.

Sjekk det opp over helga med mindre det blir enda verre. Du kan i verste fall ringe legevakta og bare høre med dem og.
Legevakt-vondt er det ikke. I helga er det en time til legevakten, så det er en høy terskel for å reise dit. Så med mindre det blir riktig ille venter jeg til mandag.

Ja da må du sjekke Det.
Er det rødt også?

Da ble det fort bra.

Ja det blir fort bedre. Jeg gråt av at sykepleieren tok på såret, men så fort tråden var fjernet var smerten borte og. Herlig :D

Ja det blir fort bedre. Jeg gråt av at sykepleieren tok på såret, men så fort tråden var fjernet var smerten borte og. Herlig :D
Ja jeg merket det også veldig fort ;-)

Det samme var det når jeg hadde operert underlivet etter fødsel nr en. Var noen sting som gnisset og plaget fælt der og. Når de ble fjernet ble det bedre med en gang :-)

Jeg hadde nok sjekket det! Sikkert ingen fare, men greit å fjerne før det evt blir infeksjon!
Jeg hadde et sting som satt fast (som du beskriver), det måtte sykehuset ta og da var det samlet seg litt der.
Men gikk helt fint når de fjernet det asså;)

Ja jeg merket det også veldig fort ;-)

Det samme var det når jeg hadde operert underlivet etter fødsel nr en. Var noen sting som gnisset og plaget fælt der og. Når de ble fjernet ble det bedre med en gang :-)
Jeg hadde nok sjekket det! Sikkert ingen fare, men greit å fjerne før det evt blir infeksjon!
Jeg hadde et sting som satt fast (som du beskriver), det måtte sykehuset ta og da var det samlet seg litt der.
Men gikk helt fint når de fjernet det asså;)
Var det vondt når de fjernet det? Det må jo være festet et sted inni der, liksom... Blir det bare røsket ut? Kan fastlegen gjøre det, trenger vel ikke til sykehuset?

Var det vondt når de fjernet det? Det må jo være festet et sted inni der, liksom... Blir det bare røsket ut? Kan fastlegen gjøre det, trenger vel ikke til sykehuset?
Å fjerne tar ikke lang tid i det hele tatt. Er vel bare å kutte tråden og dra den ut. Men vondt var det! Men det var jo vondt fordi de var borti tråden som irriterte. Så det var ikke noe forskjell på om de var borti tråden eller dro den ut.

Syns faktisk ikke det var vondt.. Var mer en lettelse for meg å bli kvitt! Var på sykehuset fordi det var helg og de ba meg komme innom;)

Back
Topp