Sting etter fødselen

Glad_mamma

Betatt av forumet
Septemberlykke 2016
❤️ Februarskattene 2019 ❤️
Nå er det 11 dager siden jeg fikk jenta mi, og jeg ble sydd ganske godt etter fødselen.. Er det normalt at stinga gjør vondt enda? Jeg føler det er vondere for hver dag nå de siste 4 dagene, og tar både paracet og ibux.

Nå sydde jeg bare "skjønnhetssting" denne gangen og forrige gang, men det skal ikke bli verre. Ta en tel til legen og hør du :)

Det skal ikke bli verre, da ville jeg ringt lege! Er en uke siden jeg ble sydd og trengte ikke noe smertestillende i går eller i dag men jeg kjenner jo at det er ubehagelig spesielt når jeg sitter! Men det er ikke blitt vondere!

Ta en tlf til barsel og hør. Du kan ta kontakt med de inntil 14 dager etter fødsel. Kan hende de er vonde pga renselsen? Skifter du bind ofte? Kan også hende du har fått en infeksjon. Jeg ville ringt.

Jeg sydde 2 pyntesting forrige fødsel, og jeg satt meg i grønnsåpebad pga det kjentes mer vondt ut etter noen dager. Det gjorde susen.

Sniker fra juli :-) jeg hadde veldig vondt ganske lenge etter fødsel, sikkert fire uker. Brukte Paracet og naproxen i tre uker hver dag. Ble også sydd ganske heftig, og nå 7 uker etter fødsel et det såvidt ømt fortsatt så kan gå ganske lang tid.. Var ikke forberedt på at det skulle gjøre så vondt og ta SÅ lang tid :p

Her er det 10 dager siden og jeg kjenner dem fortsatt. Dersom jeg har "feil" bind eller undertøy på, så får jeg vondt. Høres ikke bra ut om du har så vondt nå, ville tatt en tur til legen i morgen!

Hmm ble sydd ganske heftig selv, men hadde aldri vondt. Mer ubehagelig hvis jeg gikk for mye eller gnissa lårene for lenge mot underlivet om du skjønner :p kanskje de har sydd for stramt?

Jeg fikk mere vondt, så ille at jeg måtte inn å sjekke stingene. De ville ikke gjøre noe med det annet enn at jeg fikk sterkere smertestillende så jeg skulle klare å fungere og det hjalp for meg! Ring og hør du!

Som Yummy_mummy anbefaler jeg å sette seg i grønnsåpevann. Jeg hadde bra vondt der det var sydd etter første fødsel, og å sitte i grønnsåpevann en stund 1-2 ganger om dagen hjalp. Gikk ikke mange dagene til det ikke var vondt lengre.

Jeg ble kun sydd et par pyntesting - men kan fortsatt kjenne litt "stikking" ennå etter 5 uker. Samme sist - og det er helt normalt:) Følte også det ble litt verre en stund etter fødselen, før det ble bedre igjen. Også dette helt likt som sist gang, og her var alt som det skulle. Det tar rett og slett bare litt tid:)
Men det er klart at hvis det er veldig vondt og du føler det liksom har blitt mye verre ville jeg hørt med noen:)

Mine begynte å verke den femte dagen, da hadde jeg kuttet kraftig ned på smertestillende. Ringte føden og spurte om jeg kunne gå tilbake til 1g paracet fire ganger i døgnet, fikk grønt lys. De sa det var helt normalt ettersom såret gror og stingene begynner å løse. Gjorde skikkelig vondt en knute, men det var det som skulle til for å få meg til å ta det rolig og holde sofa :p

Har du prøvd isbind?
Ha i litt vann og sett binden oppi en pose i fryseren. Pass på å ikke overdrive vannmengde som jeg gjorde, grenset til frostskade :p Og vær forsiktig mtp urinveisinfeksjon som man kan få av kaldt underlag.

Back
Topp