Sting etter fødsel, råd?

Ugla95

Forelsket i forumet
Påskekyllingene 2020
Det som skulle være et planlagt keisersnitt endte med en ganske dramatisk styrtfødsel for halvannen uke siden. Som følge av ingen jordmorhjelp revnet jeg kraftig, og måtte sy nærmere 30 sting.

Disse klør nå noe så inni h... det er fortsatt grusomt å gå på do, jeg skyller med vann etterpå og bruker hårføner til tørking, skifter bind ofte (blør ikke kjempemasse lengre heller), så det skal ikke stå på hygienen.
Jeg kan klø "på utsiden", men tør ikke å ta direkte på enda.
Noen som har råd for å lette kløen og ubehaget?
 
Om du har badekar eller ett ganske bredt å grunt «vaskefat» anbefaler jeg å sitte litt i det, med litt grønnsåpe.

Revnet annengrads med første for snart 8 år siden, å det hjalp veldig for kløe og det grodde fortere. God bedring :)
 
Viktig å presisere at der er forskjell på medisinsk grønnsåpe fra apoteket og grønnsåpe fra dagligvarebutikken. Grønnsåpebad er for øvrig ikke anbefalt lenger av de fleste gynekologer, fordi du risikerer å ha grønnsåperester igjen i såret som kan skape infeksjon. Kløe kan være et godt tegn på at det gror, men prøv å kikk med et speil å se etter om det er rødt eller ser betent ut. Ta kontakt med lege om det blir for plagsomt.
 
Jeg hadde 3.grads ruptur nå i September. Hadde noen sting som gjorde så inni hampen vondt, jeg måtte gå i dusjen å tisse:hungover: En uke etter fødsel måtte jeg inn på sykehuset igjen pga for mye blod igjen i livmor. Når lege sjekket meg kunne hun se at det var noen sting som lå å irriterte. Så fort hun fjernet disse ble alt myyye bedre! Så kan godt hende det er noen sting som har løsnet/er for stramme:hungover:
 
Back
Topp