Stimuleringsdag: 2, 3 eller 4?

Otilde

Glad i forumet
Assistert-jentene
Sommerfuglene
Marshmallows2021
Når starter du stimulering og hvordan akkurat den dagen?

Jeg har alltid startet dag CD2. Klinikken sier oppstart 2-3. Siden jeg har kort syklus (25 dager), vil jeg prøve å stimulere så mange egg som mulig og dermed har jeg ikke turt å vente til CD3. På den andre siden er det mulig større risiko for å få én ledende folikkel. Noen erfaringer? Jeg synes det er interessant på utfallet. Spesielt for meg med lav AMH.

Litt lav AMH, den er på 10.
Startet stimulering på syklusdag 1. Fikk da ut 12 egg, de var ganske jevnstore :)

Første forsøk startet vi dag 1 i syklus. Neste forsøk starter vi på dag 2-3. Gikk på Menopur første gang, blir Rekovelle nå

Fikk beskjed om at jeg skulle stimulere fra dag 1 fordi AMH var vurdert som lav. Brukte menopur. Stimulerte i 10 dager, uttak dag 12 :)
Interessant! Jeg har bare stimulert fra dag 2 eller 3 selv. Ser at jeg hadde best utbytte av dag 2. Jeg har så kort syklus, så det er litt risiko å stimulere for lenge…

Interessant! Jeg har bare stimulert fra dag 2 eller 3 selv. Ser at jeg hadde best utbytte av dag 2. Jeg har så kort syklus, så det er litt risiko å stimulere for lenge…
Ja, virker som det er ulik praksis her da! Jeg fikk forklart at ved å stimulere fra dag 1 ville jeg få med alle eggene, og at det var viktig med min AMH. Du kan jo evt høre med klinikken din om hva de tenker er best for deg, om de har noen forklaring på hvorfor du er satt opp med stimulering fra dag 2-3?

Ja, virker som det er ulik praksis her da! Jeg fikk forklart at ved å stimulere fra dag 1 ville jeg få med alle eggene, og at det var viktig med min AMH. Du kan jo evt høre med klinikken din om hva de tenker er best for deg, om de har noen forklaring på hvorfor du er satt opp med stimulering fra dag 2-3?
Ja, det skal jeg. Jeg har googlet en del også, men interessant å høre andres erfaringer. Jeg har vært på flere klinikker, så virker som noen klinikker har sine standard protokoller. Sønnen min ble unnfanget i syklus som startet med stim dag 2.

Denne beskjeden fikk jeg også (amh på 6) på to forskjellige klinikker, så begynte på syklusdag 1 jeg og.

Jeg gikk igjennom mine tidligere forsøk, og ser jeg har hatt best effekt av stim start dag 2. Uttak med best resultat har forøvrig vært dag 11(12). En gang dag 10, som ikke var bra.

Første gang jeg stimulere så jeg at jeg gjorde det i 12 dager med gonal f, 13. dagen var siste med fyremadel. Hadde uttak på cd16 (15). Fikk ut 10 egg, 9 befruktet, 3 blasto ble fryst ned. Så på skjemaet deres at de dyrket 4-5 stk til dag 6, men de var ikke videre noe kvalitet de fortsatte med.

Startet med sprøyter cd2. Jeg tror det blir cd2 jeg skal starte nå også.

Jeg startet stimulering CD2 og hadde uttak CD16. Fikk ut 8 egg, som endte i tre embryoer som igjen ble to barn. Men dette er nesten 8 (!!) år siden, og jeg vet ikke hva AMHen min var da. Nå er den bare 7, så spennende hvordan det blir denne gangen.

Back
Topp