Stillingsprosent og sykemeld

• Trådstarter Trådstarter Gjest
  • Opprettet Opprettet
G

Gjest

Guest
Har en lav stillingsprosent men har jobbet mer enn hva den tilsier siden jeg begynte i jobben. Er sykemeldt med hyperemesis og får kun utbetalt stillingsprosenten så hadde det ikke vært for samboer måtte jeg bodd på gata med det lille jeg får. Snakket med NAV en gang men fikk så strengt svar om at jeg kan søke om engangsstønad når den tid kommer så fikk ikke spurt om det jeg lurer på (IKKE et telefonmenneske).

Så lurer på følgende: kan jeg søke om å få utbetalt det jeg har pleid å få utbetalt i mnd eller kan man kun få det som er stillingsprosenten?
Og
I permisjon, gjelder det samme her, at jeg ikke kan søke om å få utbetalt det jeg har pleid å tjene kontra den lille stillingsprosenten?

Er det ellers noe grunn til at jeg burde ringe NAV i forbindelse med graviditet og sykemeld? Syns det er ubehagelig siden de er så strenge men sjefen mente jeg burde ringe de og høre om hva de trenger av papirer osv.

dem regner jo ut gjennomsnittslønnen din og utbetaler deg utifra den til foreldrepenger. Så om du har 10% stilling, men jobbet 80% så vil du få foreldrepenger tilsvarende 80%. og så er det noe med arbeid i minst 6 av 10 siste mnd eller noe. (husker ikke helt da jeg har fast 100%, og det liksom ikke har vært noe problem for meg)

angående sykemelding skal du ha penger for alle vakter du er satt opp på.

Jeg ville ha tatt en ny telefon til nav evt bedt om et møtet.

dem regner jo ut gjennomsnittslønnen din og utbetaler deg utifra den til foreldrepenger. Så om du har 10% stilling, men jobbet 80% så vil du få foreldrepenger tilsvarende 80%. og så er det noe med arbeid i minst 6 av 10 siste mnd eller noe. (husker ikke helt da jeg har fast 100%, og det liksom ikke har vært noe problem for meg)

angående sykemelding skal du ha penger for alle vakter du er satt opp på.

Jeg ville ha tatt en ny telefon til nav evt bedt om et møtet.

Tusen takk :)

Back
Topp