Stilling i bhg...

KrepsenErBlittMamma

Forumet er livet
To personer begynte å jobbe i bhg samtidig..
En gutt og en jente..

Det blir en stilling ledig, hvem har "krav" på stillingen?
Gutten/mannen som har vært der hele tiden, men som ikke har utdannelse?
Eller jenta/damen som har vært ute i fødselspermisjon, men som mest sannsynlig er ferdigutdannet BUA når stillingen blir ledig?

[8|]

Den som er best kvalifisert, bedømt etter (formell og uformell) kompetanse, samt sosiale aspekter (hvem som passer best inn sosialt sett)

Det kommer vel litt ann på hvordan ordlyden er i annonsen vel????? Hvis de skriver assistent stiller vel begge like godt. men aner egentlig ikke

ORIGINAL: søvnløs og lykkelig

den med høyest utdannelse!   fagarbeider forran assistent.

men enkelte plasser vinner som regel gutten, fordi han har det rette kjønnet[:'(]

Blir mulig en stilling ledig på jobben (jeg og denne gutten jobber bare på kontrakter, og har gjort det siden 2007)...
Spørte sjefen, og hun sa han kom til å få den fordi han var mann..

Bare lurte på om dette var "lov" siden jeg strax er ferdigutdannet (mest sannsynlig ferdig når stillingen utlyses)..

Men pytt pytt...

I teorien skal utdannelse veie tyngst, men stort sett går menn foran damer i barnehager, uansett utdanningsnivå. Tragisk, egentlig.

I teorien er det jo ingen som har krav på denne stillingen uansett!! Så da blir det jo det barnehagen har mest behov for, gode mannlige assistenter eller BUA...!?! De står vel egentlig fritt tror jeg...

Back
Topp