Stiller han sterkt, eller?

Anette2små

Andre møte med forumet
Må bare spørre jeg altså! Her har jeg vært våken store deler av natta både denne natten og forleden natt fordi jenta vår Lana nekter å sove i si egen seng å derfor ligger ved siden av meg i senga å det gjør at jeg sover mye dårligere. Igår var hu våken allerede kl 06, men hun lå å prata imens jeg prøvde å døse litt frem til kl halv 8 da sto vi opp. Samme idag også! Jeg har også en 4åring som skal følges opp hver dag også men jeg har lite overskudd til å sette meg ned med han å leke med han osv spes på formiddagene.... synes det er så fælt. Typen min jobber men hadde fri igår og har fri idag, men når jeg spurte han isted om ikke han gidder å stå opp med snuppa så jeg får sove litt mer siden jeg sto opp tidlig med hu igår også.. Da får jeg som svar at; Jobber du da? Så jeg bare tok jentungen med meg og sto opp, ble så kvalm... Men har jeg grunn til å reagere? Er det virkelig meningen at han skal få sove så lenge han vil de to dagene som han har fri nå? Imorra + så begynner han nattvaktene sine å da får han jo sove i fred å ro etterpå uten å bli vekt av snuppa!!! Hva synes dere? Er det en sak jeg bør ta opp med han, eller stiller han sterkt med at han jobber?

Hadde nok tatt det opp med han, men ikke på morgenen når du vil at han skal stå opp i stedet for deg. Men å lage en avtale kvelden før =)

Alle trenger søvn, de som jobber borte og de som jobber hjemme =)

<(") skrev:
Hadde nok tatt det opp med han, men ikke på morgenen når du vil at han skal stå opp i stedet for deg. Men å lage en avtale kvelden før =)

Alle trenger søvn, de som jobber borte og de som jobber hjemme =)

Helt enig!

Du jobber jo 24timers vakter du ;)
Er jo ikke akkurat som om du ligger og sover hver dag. Ta det opp med han og lag en avtale om annenhver dag når han har fri

Utrolig egoistisk av han! 

Skal han ha pappaperm snart? For da kan han jo virkelig få se hvor kjekt det er å ikke jobbe. Er jo bare lange dager mens man ligger på sofaen, ungen passer seg jo sjæl.

Så kan du komme hjem til ryddig hus. Klær som er vasket, brettet og lagt på plass. Middag på bordet. Og så kan du jo kanskje ta deg en liten tur ut med venner, du har jo tross alt jobbet og sliti den dagen. 

Du kan jo ta en uke hvor du gjør ingenting i hjemmet, drar ut med barnet hver dag og så si at du har jobbet med henne hele uken om han klager på noe.

Blir så oppgitt at menn kan være sånn!

Begges unge, begges ansvar. Spesielt når det ikke er jobbdag!

Dette er pappaen til barna? Jeg hadde ikke akseptert ett slikt svar. Jeg hadde i mitt stillie sind gått til en streik. Jeg hadde ikke gjort en. Dritt i huset. Kunn gitt meg selv og barna mat. Hadde han spurt til slutt hva som skjer hadde jeg svart, neidu jeg jobber ikke jeg. Hadde han ikke skjønt det da, så skulle han fort ha skjønt hvor skapet står. Jeg blir så sint på slike mannfolk!!!

Han er ikke biopappan til guttungen men har vært i livet hans siden han var 10 mnd. Kanskje jeg skal legge vekk husarbeid for å se om han skjønner tegnina da istedet :)

Men er fadern til minstemann?  Synes han høres en smule ego ut

Kanskje på tide og slutte og vaske klærne hans slutte og lage middag til han slutte og rydde etter han osv. det gjorde jeg her og da skjønte man virkelig hvormye jeg gjør hjemme selvomjeg ikke jobber 100%  sambo var hjemme en dag med syke barn da jeg måttejobbe etter 3 timer ringte han meg og sa "nå skjønner jeg virkelig åssen du har det og det er slitsomt" i tilleg da hadde ikke han vasket klær, ryddet og laget middag som jeg pleier gjøre

Ja han er pappan til jentungen

Jeg tror ikke dette er så uvanlig jeg. Og jeg kunne lett ha svart sånn selv på morgenen hvis jeg hadde trorr jeg skulle få sove og vi ikke hadde noen avtale. Jeg er sur på den tiden av døgnet. Glad jeg ikke kaver meg opp over sånne bagateller! Klart han ikke skal sove hver dag. Men dette er jo noe dere må snakke om og bli enige om i forkant. Hvis det har vært sånn i 1 måned allerede at han ikke har tatt et eneste "morgenskift", så forstår jeg faktisk godt at han har trodd at han var fritatt. Så jeg ville lagt frem saken på et tidspunkt dere begge hadde tid. Tror neppe beskyldninger og pekefinger funker veldig godt i denne saken. Når man aldri har vært hjemme med et barn, er det utrolig vanskelig å forstå hva det innebærer. tenk tilbake på før dere fikk barn selv. Skjønte dere virkelig hvor strevsomt det var? Det gjordt ikke jeg.

Fru Riskorn skrev:
Jeg tror ikke dette er så uvanlig jeg. Og jeg kunne lett ha svart sånn selv på morgenen hvis jeg hadde trorr jeg skulle få sove og vi ikke hadde noen avtale. Jeg er sur på den tiden av døgnet. Glad jeg ikke kaver meg opp over sånne bagateller! Klart han ikke skal sove hver dag. Men dette er jo noe dere må snakke om og bli enige om i forkant. Hvis det har vært sånn i 1 måned allerede at han ikke har tatt et eneste "morgenskift", så forstår jeg faktisk godt at han har trodd at han var fritatt. Så jeg ville lagt frem saken på et tidspunkt dere begge hadde tid. Tror neppe beskyldninger og pekefinger funker veldig godt i denne saken. Når man aldri har vært hjemme med et barn, er det utrolig vanskelig å forstå hva det innebærer. tenk tilbake på før dere fikk barn selv. Skjønte dere virkelig hvor strevsomt det var? Det gjordt ikke jeg.

Må si meg enig.

Her jobber vi begge 100%. Men min mann har vært sånn som HI skriver om sin.

Men nå er det nå han som står opp først i helgene. Gjerne jeg som drar meg litt ekstra.. vet ikke helt hvordan det ble sånn, men.... :P

Her i huset er det alltid meg som står opp med guttungen, siden mannen jobber og jeg er hjemmeværende. Synes det blir mest rettferdig sånn jeg.

søteste skrev:
Dette er pappaen til barna? Jeg hadde ikke akseptert ett slikt svar. Jeg hadde i mitt stillie sind gått til en streik. Jeg hadde ikke gjort en. Dritt i huset. Kunn gitt meg selv og barna mat. Hadde han spurt til slutt hva som skjer hadde jeg svart, neidu jeg jobber ikke jeg. Hadde han ikke skjønt det da, så skulle han fort ha skjønt hvor skapet står. Jeg blir så sint på slike mannfolk!!!

Er nok så barnslig at jeg hadde gjort det samme, og dette er i tillegg et språk de fleste menn forstår. Her har jeg "fri" en helgemorgen i uken og han lager mat alle hverdager, jeg i helgene.

Back
Topp