Stiller foreldrene i deres bhg opp?

Bringebærdrops

Elsker forumet
Hei!
Hvordan er foreldrene i deres bhg til å stille opp dersom det er noe foreldrene skal hjelpe til med? F. eks i forbindelse med arragementer, rydding osv.

Her er de veldig dårlig synes jeg... Jeg har ikke stilt opp på så mye, men det er fordi jeg er alene om snuppa og jeg må skaffe barnevakt hvis det er noe de trenger hjelp til ( siden det ofte er på kveldstid). Men jeg er den eneste på avdelinga som er alene, men stiller mer opp enn de som er to. Når det har vært noe så pleier det akkurat å være nok foreldre til det trenger hjelp til dagen før det skal skje..

Om noen dager skal bhg arrangere en kveld der foreldrene skal sy, male osv. i bhg, og hittil er det kun TO foreldre som har skrevet seg opp til å delta... Jeg prøver å finne barnevakt sånn at jeg kan være med, fordi jeg synes det er synd at det skal være sånn..

Hvordan er det i deres bhg?

Ja, jeg syns folk i vår bhg er flinke (jeg er både mor og ansatt), men ser jo at det ofte er de samme som stiller opp gang på gang..

Her er det kjempe bra! :) Fult oppmøte på alle fester, dugnader osv osv.. :)

Nå har den også vært i fare for at den skal legges ned, så alle står på!

Hos oss synes jeg foreldrene generelt er veldig flinke..:)
Selv de som er alene med barna..
Men er selvfølgelg noen som aldri dukker opp...og det er de samme som går igjen hele tiden.. DET synes jeg er irriterende! o_O

Det er ikke mye som foreldre trenger å hjelpe til med i bhg. vår, men tror det pleier å være grei oppsluttning når det skjer.
Men det er jo de samme som ikke dukker opp. Om og om igjen. På foreldremøter, dugnader, sommerfester, lucia, juletretenning... Kjedelig for barna :(

Har vert med på 1 av 1 dugnad. Vi var ikkje mange.. Og det var 3 par!
Og så har eg gått glipp av eit foreldremøte, og det var 14 barn som var representert på forelremøtet...

Det er ikke mye foreldrene må stille opp på i barnehagen, men vil si det er veldig bra oppmøte. Om jeg selv ikke har muligheten til å delta på om det er innsamlingsaksjon, fest eller slikt har jeg pleid å sende mamma. Men selvfølgelig når jeg jobba turnus (har perm) og er alenemor så har det hvert flere ganger der jeg ikke har hatt mulighet til å delta og ikke finni noen som kan ta det for meg.

Men så sitter jeg i samarbeidsutvalget for 2 året og er mer enn villig til å stille opp så lenge jeg har mulighet..

Det er ikke mye som foreldre trenger å hjelpe til med i bhg. vår, men tror det pleier å være grei oppsluttning når det skjer.
Men det er jo de samme som ikke dukker opp. Om og om igjen. På foreldremøter, dugnader, sommerfester, lucia, juletretenning... Kjedelig for barna :(
Uff, det der er veldig kjipt for barna. Min mor møtte aldri opp på noen ting, og det endte med at jeg begynte å skulke skolen.
Hvis ikke hun brydde seg, hvorfor skulle jeg..?

Noen stiller opp på alt mens noen stiller ikke på noe, men det er vel litt slik det er rundt om kring?! Var dugnad i høst og jeg tenkte det var en fin måte å komme i kontakt med foreldrene på avd til guttungen (han begynte i høst), men var bare en pappa fra avd hans der

Er ikke mye foreldrene trenger å delta på i min gutts bhg utover koselige sammenkomster som Lucia, høsttakkefest, foreldremøter, aktivitetsdager osv. Der er det alltid veldig godt oppmøte. Generelt engasjerte foreldre og ansatte.

De fleste er flinke her, jeg tror nesten jeg er den som "aldri" er med på disse fysiske tingene pga kroppen tillater det ikke. Men jeg stiller opp på andre måter, jeg baker kaker til alle eventene og dugnadene og hjelper til med å arrangere.

Det er ikke så enormt mye vi foreldre skal delta på, men vi prøver å få til det meste, men to i turnus er det vannskelig å få fri til mye og kan vel sikkert virke som om vi kun prioriterer det som er gøy, men vi prioriterer størstemann og alt han deltar på.
Så dugnader og andre ting utgår iblant.

Back
Topp