Stiller du opp på dugnader?

Nja, kjem heilt an på kva som skal gjerast. Er det tunge fysiske oppgaver, reiser samboer. Er det enklere ting reiser eg.
Er kun 1 gang me ikkje har reist, men det var midt under fødsel, så eg ser på det som godkjent unnskyldning. ;)

Har ikke dugnad i borettslaget. Men stiller opp så fremst vi kan i bhg/skole.

Ja, jeg gjør min del for at vi skal ha det fint rundt oss :)

Det spørs veldig og er ingen selvfølge for oss. Vi deltar i stallen, men når frøkna gikk på fotball deltok vi ikke. Rett og slett fordi de hadde 4-6 i året som gikk ut på helt unødvendige ting som ikke var med på å bedre vårt barns treninger.

Når hu gikk i barnehagen var vi led på halvparten, rett og slett fordi flere dugnader gikk ut på å bygge lekehus etc. Der har vi null konpetanse så var heller med de gangene vi kunne bidra :)

I barnehagen til yngste er det dugnad. Har enten stilt opp eller fått tildelt arbeidsoppgave jeg gjør en annen dag hvis dugnadsdagen ikke passer.

I borettslag har jeg bare leid - og da har jeg ikke stilt på dugnad da det er eier og ikke leietakers ansvar.

Stiller opp på dugnad på fritidsaktiviter til ungene.

Noen ganger i vel-forening der vi bor (årlig fiksing av vel-plass nede ved elven/i skogen).

Sambo er myyyye på dugnad hos kompiser og får noe vennetjenester igjen.

Har bare ett og det er sameiet. Har aldri deltatt, da jeg har endel kjipe fysiske begrensninger. Dette har jeg forsøkt å si ifra om, har spurt om jeg kan hjelpe til på annet vis, men de sier ikke noe.... Så da er det vel greit da.

Dessuten har jeg faktisk jobbet hver eneste gang det har vært. Timing! (jobber turnus med netter og helger).

Men det skal sies at jeg absolutt ikke liker naboene. De har vært ganske ufine og ugreie mot meg personlig, siden jeg flyttet inn. Så jeg er ikke spesielt glad for tanken å hjelpe folk jeg mistrives med :(

Her har vi vært med på dugnad
I borettslaget
Sfo
Bhg
Fotball

Kun 1 vi ikke har deltatt på , da var vi bortreist
Finnes alltid noe man kan gjøre på dugnad.
Alltid de samme som stiller er min erfaring

Ja, det er bare barnehagen som er aktuelt for oss enda. Ser på det som en selvfølge å stille opp.

Her har vi vært med på dugnad
I borettslaget
Sfo
Bhg
Fotball

Kun 1 vi ikke har deltatt på , da var vi bortreist
Finnes alltid noe man kan gjøre på dugnad.
Alltid de samme som stiller er min erfaring

Det er ikke alldtid noe å gjøre altså. Når største her gikk i barnehagen hadde vi 3 tømrerpappaer i gruppa. Med deres koner som styrte stort sett alt de var med på. Når det var dugnad der var det snakk om å bygge nytt lekehus osv. Da er det ikke lett å bidra, når tørerpappaene visste eksakt hva de skulle og konene tok seg av rydding. Vi deltok heller på andre måter ;) samlet inn leker, sydde gardiner og puter. Så vi bidro jo, bare ikke på dugnad

Vesla går i privat Bhg og da er det 4 dugnader ila et barnehageår. Vi deltok på alle, noe som er helt selvsagt for meg. Er også pliktig til å delta, da det er avtalefestet i barnehagens vedtekter. Sosialt i form av at man blir kjent med foreldrene til de andre barna som går der, og man bidrar til at barnehagen vedlikeholdes og holdes ryddig. Vil jo at stedet barnet mitt tilbringer dagene sine skal være best mulig, noe vi er med på å bidra til gjennom dugnader :)

Deltok også på alle dugnader i BL vi bodde i, noe som er en selvfølge som mange dessverre ikke følger. Irriterende når andre ikke bidrar, spesielt de som er flinke til å klage ellers ila året :(

Har kun vært dugnader i veien her for vår del. Mannen er som regel med på dem mens jeg er hjemme med barna. De er så sent på kvelden at barna skal legge deg osv. Men blir med når det blir noe i forhold til bhg og aktiviteter. Er en viktig del uansett om det gjelder akkurat den aktiviteten eller ikke. De får inn en del penger på dugnader i stedet for å sette opp prisen på aktiviteten. Feks skolekorpset er det billigste barn kan være med på her. Men så har de en del dugnader og loppemarkeder.

Har kun vært dugnader i veien her for vår del. Mannen er som regel med på dem mens jeg er hjemme med barna. De er så sent på kvelden at barna skal legge deg osv. Men blir med når det blir noe i forhold til bhg og aktiviteter. Er en viktig del uansett om det gjelder akkurat den aktiviteten eller ikke. De får inn en del penger på dugnader i stedet for å sette opp prisen på aktiviteten. Feks skolekorpset er det billigste barn kan være med på her. Men så har de en del dugnader og loppemarkeder.
Nettop

Bidrar man ikke på dugnader risikerrr man at treningsavgift blir satt opp

Nettop

Nettop

Ja rart ingen tenker på det. Skolekorpset her har til å med dugnader hvor de rydder ut av dødsbo for folk. Da får de også møbler som de bruker til loppemarked. Var stort loppemarked her i helga og vi kjøpte oss biffbestikk og ett rosemalt hjørneskap. Hadde det ikke vært for engasjerte foreldre og foreldre med låve så hadde jo ikke sånt vært mulig. Var masse folk på loppemarkedet og de tjente en del penger. Dette går til instrumentet, uniformer, turer og innkjøp til store arrengement som feks 17. Mai.

Vi er med på alle dugnader i sameiet. Det var vi også som leieboere da jeg mener det er et felles ansvar at det ser fint ut der man bor. :)

Vi er også med på dugnader i barnehagen. Vi begge pleier å dra, så er foreldrene mine "barnevakt", men i år er jeg høygravid, så da blir det bare mannen som drar.

Fin mulighet til å bli kjent med andre foreldre og ikke minst ta del i at vi får det fint og rent rundt oss. :)

Syns det er synd at noen aldri stiller opp, og det er gjerne de samme som kommer hvert år.

Back
Topp