Stille i magen...

RBmarsbaby

Flørter med forumet
Etter flere uker nå med å kjenne liv ofte og mye har gutten i magen nå brått bestemt seg for å ligge helt stille. Vi har vært på farten i hele dag, så da er det normalt å ikke kjenne så mye, men nå er det en stund siden vi kom hjem og det er skremmende stille...

Skal ta den "telle bevegelser"-testen sykehuset anbefaler nå straks (skal bare kjøle ned noe sukkerholdig drikke først). Kjenner nervene melder seg. Flere som har opplevd dette som kanskje vil dele noen beroligende ord?

Er 27+0 i dag.

Jeg har det sånn selv mange dager hvor jeg løper gjennom stressende dager. Noen ganger tenker jeg at han sikkert har sparket gjennom dagen men at jeg har vært for opptatt til å legge merke til det.

Når jeg går for å legge meg så har jeg ofte etter en stund kjent at han er full av energi, men stunden fra jeg tenker på det til jeg merker noe er veldig pinefull.

Håper du kjenner liv straks :)

Ring føden og la det være opp til dem å ta avgjørelsen om du skal inn eller ikke! Det skal ikke være helt stille i magen før det bør sjekkes, de anbefaler å ta kontakt ved færre/svakere bevegelser også.

Har kjent på stillheten selv etter en dag på farten, men det kommer seg alltids, prøvd å klemme og dytte litt på magen? I løpet av få minutter er i allefall denne gutten i bevegelse.
Men absolutt noe å ta på alvor, og får du ikke fart i bebis, så ikke nøl med å ringe føden!

Det er helt sikkert ikke noe i veien skal du se :)

Det kan jo være at du ville ha kjent noe før i dag hvis du ikke selv var i bevegelse, så babyen tar det med ro igjen nå fordi han var aktiv når du var det. Jeg har kjent mindre de gangene jeg har blitt bekymret, pulsen raser og det virker nesten som om det gjør henne stille. Men ta en telletest, og hvis du føler det er utenfor normalen så ringer du føden!

Sjekk ut kjennliv.no
Og husk at det er du som kjenner "rutinene" til din lille, og det er endringer i dette som gir grunnlag for sjekk, ikke et utdatert "normal" skjema

Har hatt det sånn jeg også:-) Spesielt siste uken virker det som hun har noen dager hun er generelt roligere enn andre. Har blitt litt bekymret et par ganger men så plutselig er det full fart igjen. 28+2 i dag.

Min har også dager han skremmer meg. Fredag var han nesten helt stille, men i dag veldig rolig. Er skummelt og skremmende så skjønner redselen

Opplevde det selv for noen uker siden. Kjente lite liv og mye svakere om jeg kjente noe. Etter å ha snakket med føden ble vi anbefalt å komme inn for en sjekk. Alt var heldigvis helt fint med lille, som mest trolig hadde lagt seg i en merkelig stilling inni der. Jeg har i tillegg morkake foran, så det spilte nok inn det også. Det var veldig godt å bare få sjekket det hos føden, så er du usikker: Ring!

Tusen takk for beroligende ord!

Vi kjørte en mini-test på en halvtime, og selv om jeg kunne telle 6-8 bevegelser var det fortsatt mindre aktivt enn hva jeg er vant til.

Ringte føden, og det var veldig godt å bli tatt på alvor. De sa at jo, det er veldig aktivt, men at man fortsatt skal være obs på forandringer. Ble bedt om å spise is og se det an i en times tid.

Cirka fem minutter etter inntatt is var det full sparkefest i magen og alle hjerter gleder seg.

Takk igjen! Blir helt nervevrak av dette her jeg... godt vi har dem i armene våre om en tre måneders tid [emoji1][emoji173]️

Jeg opplevde det samme i går. Kjente ikke noe liv hele dagen, og i åttetiden om kvelden var jeg temmelig bekymret. Det pleier alltid være mye liv etter middag, når jeg sitter og slapper av. I tillegg hadde jeg spist julebrød og drukket kald brus, så det burde jo virkelig være liv.

I åttetiden var jeg såpass bekymret at jeg ringte kk, og der fikk jeg beskjed på å spise noe, drikke noe kaldt, og å sitte helt i ro med hendene på magen og ha fullt fokus på å kjenne etter bevegelse. Om jeg ikke kjente 5 spark på en time, ville de ha meg inn til sjekk.

Etter nok iskaldt vann til at jeg fryktet å måtte opp på do fire ganger natten, en stor neve svisker og en pære, ble det heldigvis liv, kjente 5 spark på et kvarter, og var oppi ti etter en halvtime :) Så da var nok alt greit.

I natt var det fullt show igjen, med masse kaving og kveiling og sprelling.

Back
Topp