stille baby

*moonpie*

Glad i forumet
var inne på føden i går pga lite bevegelse der inne. Men allt virket fint og greit, allikevel har jeg småpanikk for at noe er galt.... Storebror var ikke slik i magen og jeg syntes han var ganske rolig. Denne babyen sover tydeligvis hele tiden. Det var jo litt hastverk på føden men jordmor hørte på hjertelyden som lå på 144 slag, og vi fikk ultralyd i full fart. Allt virket normalt sa de så da må man liksom bare stole på det, men jeg blir snart gal av meg selv. Dagen syt fra meg :)

hehe trengs å få ut det også!=)

husk at selv om forrige var aktiv, så trenger ikke denne være det, de er så forskjellige, ingen barn er like, så ikke sammenlign dem!=)

ja vet det, men det ligger sikkert litt i vår natur og sammenligne. Gjør jo det med storebror og storesøster også men som du sier vi er alle forskjellige. Har vel aldri vært av typen som er små hysterisk så er vel helst det som plager meg at det er vanskeligere å roe ned seg selv denne gangen.. Men allt gikk greit sist så satser på det denne gang også :))

hehe forstår deg veldig godt:P jeg kommer sikkert til å sammenligne neste gang jeg også, men det er nok ikke lett:P

men spiren din har det nok helt topp inni der=) kanskje bedre plass denne gang?=)

Mine har vært nok så forskjellig i magen.
Lille som ligger i magen nå har vært ganske rolig, men i den siste uken har han sparket og styret på store deler av dagen. Kanskje jeg får en liten som ikke vil sove?! hehe :p

Jeg og tenker som du..

Denne er ikke så aktiv som forrige var og det bekymrer meg veldig. Jeg har til og med forhørt med rundt om et foster kan være lam fra starten av..men det har vi kommer fram til ville bli oppdaget på UL..

Vanskelig å ikke sammenligne! men så lenge du kjenner noe så er jo det positivt :)

Jordmora mi sa det var helt normalt å bli mer bekymret med nummer to, og en ble ikke mer bekymret med nummer tre..

Håper du klarer å slappe av og nyte at du har to ulike svangerskap! :)  kanskje en forberedelse til barsel- og småbarnstid, i forhold til sammenligning der og :)

Forrigeman var utrolig stille i magen. Det var maaaaange ganger at jeg la meg om kvelden og var usikker på om jeg hadde kjent liv denne dagen. På hver eneste kontroll sa jeg hvor bekymret jeg var for å kjenne lite liv, men fikk beskjed om at det var normalt at noen barn var veldig rolige i magen. Så jeg slo meg jo til ro med det.

Men skjønte jo etterpå at det var pga sf at den lille var så rolig.

Føler denne babyen også er veldig rolig, men allikevel kjenner jeg mer enn sist. Men kjenner meg aldri igjen i de som har små turnere i magen, for det har jeg aldri opplevd.

Men nå får jeg god oppfølging så har slått meg litt til ro med det.
Men synes det er ubehagelig å kjenne så lite, når alle andre jeg snakker med kjenner så mye.

Er vanskelig å ikke sammenligne vil jeg tro! Jeg hadde en aktiv krabat forrige gang, og de to jeg har i magen nå er også totalt forskjellige fra hverandre. Jenta er en turbo uten like som styrer dagen lang, mens gutten kjenner jeg mindre til. Jeg får noen dult fra ham daglig ja, men det er bare noen få spark her, og ett dult der. Hadde jeg bare hatt ham i magen nå hadde jeg nok gått rundt og vært bekymret jeg også. Jeg prøver å tenke at han nok er en bedagelig anlagt liten fyr, mens tvillingsøsteren, om mulig, er enda mer hyper enn storebror ...

"Skal" man kjenne mye liv nå da? Kjente masse liv sist, men denne gangen er det veldig stille, kjenner ikke liv hver dag, og har aldri kjent noe på dagtid, av og til på kvelden hvis jeg kjenner godt etter. Er 24 uker.

Har nok ei rolig frøken i magen jeg også. Kjenner liv flere ganger om dagen, men ikke kraftige spark eller store bevegelser. Er mest rolige, myke bevegelser, kjennes nesten ut som kiling faktisk. Og så kjenner jeg mest bevegelse nederst i magen, ved trusekanten liksom. Men tenker at siden jeg kjenner bevegelser så er alt bra der inne. Og på jordmorkontrollen på mandag så var iallefall alt bare bra, så da slår jeg meg til ro med det. Storebror var nok mer aktiv, selv om jeg ikke kan si at jeg husker så mye om akkurat det...

Jeg har vært bekymret selv. Først var jeg bekymret for at jeg ikke kjente noe liv før i uke 21 når alle andre jeg snakka med hadde kjent liv fra lenge før den tid, så ble jeg urolig fordi jeg noen dager kunne kjenne både hikking, dulting og sparking for så å ikke kjenne noe særlig neste dag.. og nå er jeg sannelig bekymret for at hun er så rolig :p Men et og annet spark kommer det i løpet av dagen så jeg slår meg til ro med at hun er like bedagelig som mammaen sin :) 

Blir liksom litt sjalu når noen sier "pappaen har kjent MASSE spark i dag" for jeg kjenner liksom sparkene helt nede ved trusekanten og litt "innover" så pappaen har ikke fått kjenne så mange spark enda :) Han har kjent 3 kraftige hvor vi var kjempeheldig med timingen, men utover det så er det bare jeg som kan nye de små dultene hun kommer med iløpet av dagen. 

Jeg kjenner mye mer nå enn for et par uker siden.

Jeg har to aktive jenter fra før, så har egentlig vært litt fornøyd med at denne virker litt roligere :)

Har morkaken foran denne gangen, så kan jo også være det som gjør at jeg opplever han som roligere...

Back
Topp