Stikninger/vondt

Novemberskatten

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Novemberlykke 2016
Det stikker/vondt så grasalt helt nederst i magen og nedover i hufso :-/
Noen som vet hva det kan være?
I går kveld og natt så kjentes det ut som de skulle komme ut :-/

Er dette typisk nedpress eller bekken ett eller annet?

Det er vel mye som skjer nedi der nå, og ihvertfall til deg som har to stk i magen. De vokser og da er det mye som skal strekkes og dyttes på.
Kan også være bekkenet. Til meg så sitter bekkensmertene ofte i skambeinet/symfysen og ca der trusen ligger.
Ta det opp med jordmor neste gang, hun kan gjerne fortelle mer sikkert hva det er. Er sikkert helt ufarlig, men jeg syns ihvertfall det er greit å vite hva ubehaget kommer av og det vet oftest jordmor best :)

Det kan være bekken, men det kan også være nedpress. Jeg syns du skal forhøre deg med jordmor/lege, bare for å være på den sikre siden. I allefall siden du går med tvillinger❤️ :)

Har det på samme måte, men stikningene forsvinner når jeg slapper av, har de mest når jeg går/står, kanskje det er nedpress? Må spørre jordmor/lege.

Jeg har veldig mye stikninger og nedpress om dagen, er såvidt jeg orker å gå noen steder, men jeg tenker at det er modning. Jeg er 34+5. Men om du er bekymret og siden du venter tvillinger så er det ikke noe feil å ringe :)

Jeg fikk beskjed av en jordmor på sykehuset (som gikk grundig gjennom alle mulige typer vondter jeg kunne ha for å berolige meg da jeg skulle hjem på perm i forrige uke) om at hvis man er plaget med bekkenet kunne smerter fra symfysen kjennes som stikk opp i skjeden :) Kan jo være greit å få undersøkt likevel da :)

Back
Topp