Stikninger i magen...

sunway

Forelsket i forumet
Jeg er jo ikke så langt på vei, så jeg er livredd for at jeg skal abortere. Har hatt stikninger i magen hele tiden, føles akkurat som noe slites av innimellom. Er dette normalt?

Slik har jeg hatt i alle mine svangerskap, dette og. Hos meg har alt vært bare bra. Er normalt hos meg iallafall [:)]

tror det er helt normalt ja....

hender jeg har stikking i magen enda, er jo ganske mye som skjer der nede nå[:D][:D]

knøttet vokser jo så himla fort også, så du kan nok ta det med ro, jeg tror ikke det er noe galt!

men hvist det blit helt uutholdelig så hadde jeg nok tatt en tur til legen....

klem...

Skal til legen for første gang på fredag, og gleder meg til det. Få det ordentlig bekreftet liksom. Blir jo en motivasjon det også.

Jeg hadde såååååå vondt!!!!! Og jeg tåler en del smerte, men det der var neimen ikke noe behagelig! Var rett og slett bekymret, men hadde ikke noen grunn til det. Livmoren vokser, og livmoren er jo festet med "leddbånd" som da strekkes noe vanvittig. Og det merkes! Jeg var øm og vondt og stiv og støl i og rundt hele livmoren sikkert de første 8 ukene, i hvert fall! Det går over! [&:]

Ja, det gjør vel det. Men er skikkelig bekymret denne gangen, på om det skal være noe galt. Er livredd for at barnet har tatt skade av røykene jeg har røykt, men nå har jeg altså sluttet da, heldigvis. Men bekymringen er der likevel.
Viss jeg vil ha ultralyd før den standard-UL, hvor tidlig kan jeg gå da?

tror det er opp til hver enkelt....men spørs jo hvor mye man ser da!

jeg var på første ultralyd i uke 10, så godt at det var en liten baby da...

Vet jammen ikke! Men da må du nok til privat UL. Jeg bet tennene sammen og ventet til uke 13, da var jeg hos lege. Kanskje litt kaldt og kynisk, men jeg tenkte at hvis det går galt før den tid, ja da går det galt uansett. Men som du ser, så har det gått bra! [:D] men er du bekymret, så ring til legen!

Legen min har ikke ultralyd, men vet at en annen lege på legekontoret har det, så lurte på å spørre legen om jeg kunne få en time hos han, så kanskje det ikke blir så veldig dyrt heller..... Sukk, at det er mulig å bekymre seg så fælt.

Det er nok bare livmoren som strekker seg..Ganske ubehagelig men helt ufarlig:)

Hvorfor fikk du UL så tidlig, ba du om det, eller?

Håper så inderlig du har rett. Men bekymrer meg så fælt at jeg nesten vil ringe legen og spørre om en sånn akuttime, men det virker jo litt teit det også. Nei, får smøre meg med den tålmodighetskremen til fredag. hehehe...

Det er jo ikke vondt hele tiden, og nå har den brune utfloden gitt seg også. Så tror jeg prøver å roe meg ned og glede meg til fredag når jeg har legetime og heller spørre legen om det er muligheter å få en ultralyd før den ordinære UL på sykehuset.

hei det høres nesten ut som slik jeg har d. tok en vaginal ultralyd i forje uke (uke8) siden jeg tidligere har hatt en graviditet utafor livmoren før. Å det var så fantastisk å se d lille nurke å høre hjerteslagene.
Alt går vel bra til slutt skal du se.

Joda, satser jo på at alt er bare bra. Men skal bli godt å få denne graviditeten bekreftet av legen, og skal bli godt å få snakket med henne om ting og tang jeg lurer på. Men det er jo sååå lenge til fredag.... Sukk.

Hei alle dere[:)]
jeg er gravid med mitt andre barn, og samme som sist opplever jeg det å ha stikninger/rivninger i magen.
ikke særlig behagelig, men jeg tok dette opp med min lege i første svangerskap, å fikk til svar at alt var ved det normale.
fikk beskjed om at det er "magebåndene" som strekker seg, og at dette til tider er svært ubehagelig for enkelte.
jeg opplevde dette hele forrige svangerskap, og har det på samme måte denne gang.
Ta det opp med legen din hvis du er i tvil, men jeg tror nok alt er som det skal være[:)]
ønsker deg lykke til[;)]

Joda, tror nok også alt er som det skal være. Men kunne ønske at jeg kunne fått både ul og fostervannsprøve og alt for å fått bekreftet at alt er som det skulle være. Bekymrer meg mye mer denne gangen enn ved forrige graviditet. Er så redd for at noe skal være galt med barnet....

Back
Topp