Stikninger i magen

Peanutbaby

Andre møte med forumet
Er nå 11+0 og har ofte vondt nederst i magen, litt som mensmurringer. Om jeg løfter noe eller gjør en brå bevegelse får jeg sånne stikk i samme område. Er dette normalt? Hilsen bekymra førstegangsgravid :nailbiting:

Er det litt som sting bare nederst i magen mot underlivet og lysken?
Såfall har jeg det også, det er mest sansynlig ligamentsmerter. :happy:
Eneste jeg ikke kjenner meg igjen i i forklaringen din er mensmurringer. For det har jeg ikke. :happy:
Er selv førstegangs og er 12+6 :happy:

Har det samme som deg, er også førstegangs :) Har også kjent det som ligner mensmurringer. Det er som jeg har forstått veldig normalt, men lite snakket om :) 15+0 her :)

Er det litt som sting bare nederst i magen mot underlivet og lysken?
Såfall har jeg det også, det er mest sansynlig ligamentsmerter. :happy:
Eneste jeg ikke kjenner meg igjen i i forklaringen din er mensmurringer. For det har jeg ikke. :happy:
Er selv førstegangs og er 12+6 :happy:
Ja, eller litt som mensensmerter på en måte. Hatt det siden positiv test, men ingen blødninger. Skal på TUL imorgen så får høre da :)

Ja, eller litt som mensensmerter på en måte. Hatt det siden positiv test, men ingen blødninger. Skal på TUL imorgen så får høre da :)

Da vil jeg tippe det bare er ligamentsmerter. :happy:Lykke til på TUL! :Heartred

Jeg har egentlig aldri forstått helt hva mensmurringer er, så vet ikke noe om det. Men sånne stikk opplever jeg også ved brå bevegelser. Litt som hvis man brått bruker en muskel uten å varme opp først og den strekkes, om det gir noen mening. Kan hende det er akkurat det som skjer med livmoren også. De første ukene gikk jeg i tillegg rundt og følte meg konstant øm i det området. Skjer mye rart der nede på kort tid nå, og kroppen prøver vel å henge med så godt den kan. Tror i hvert fall ikke noe av det er farlig. :)

Det er nok svært mye som foregår i livmoren nå, den strekker seg raskt og alt rundt skal også legge tilrette for den voksende babyen. Ikke unaturlig at det gjør litt vondt og er litt ubehagelig! Satser på at det er helt uskyldig og ufarlig :)

Hos meg stikker det i nederst i magen om jeg reiser meg fort, eller løfter på ting som er litt tunge. Tenker også at det er ligamentsmerter.
Hadde ikke dette så tidlig da jeg var gravid sist, så jeg er spent på hvordan det vil utvikle seg fremover. Jeg er 11+1 i dag.

Ang mensmurringer så er det vanlig å få når livmoren strekker på seg, og så lenge det ikke er kraftige smerter som kommer i bølger og øker i styrke(altså rier), så er det ikke noe å bekymre seg over :)

Back
Topp