Stikkinger og blødninger

Gardinstanga

Gift med forumet
Høsthjerter 2017
Junilykke 2020 ♡
Hei, det er meg igjen, meg med alle bekymringene :p.

De siste dagene har jeg hatt så mye stikkende smerter, små, vonde stikk i området rundt skambenet/nederste del av magen. De kommer regelmessig hele tiden.
Det er ingen murrende smerte, det er små stikk.

I tillegg blør jeg IGJEN! bare litt gjennom hele dagen , akkurat som for 2 uker siden. Forrige gang fikk jeg beskjed om at blødningene kom av at morkaka blir strekt når livmoren vokser.

Likevel blir jeg bekymret (føler meg teit). Kan det være at ting vokser veldig mye nå og det er grunnene til blod og stikk??

Jeg tenker at det er på grunn av strekking og voksing at det stikker :)

Jeg har samme smerter, stikking nede i magen men også skikkelig stikking under ribbeina på venstre side. Begynte å blø i dag, ringte Legevakt men fikk beskjed om å ringe jordmor og fikk time hos jordmor i kveld. Og på ul var alt i skjønneste orden. Forstår bekymringene dine veldig. Du er ikke teit som har slike bekymringer. Men ofte er det at det strekker seg, livmor vokser, maner Oppblåst og blodkar kan sprekke. [emoji5]️ men om det fortsetter så ta kontakt med jordmor for en UL for å roe deg selv ned. [emoji5]️ masse lykke til [emoji173]️

Jeg har samme smerter, stikking nede i magen men også skikkelig stikking under ribbeina på venstre side. Begynte å blø i dag, ringte Legevakt men fikk beskjed om å ringe jordmor og fikk time hos jordmor i kveld. Og på ul var alt i skjønneste orden. Forstår bekymringene dine veldig. Du er ikke teit som har slike bekymringer. Men ofte er det at det strekker seg, livmor vokser, maner Oppblåst og blodkar kan sprekke. [emoji5]️ men om det fortsetter så ta kontakt med jordmor for en UL for å roe deg selv ned. [emoji5]️ masse lykke til [emoji173]️

Takk for det :). Jeg har jo løpt til privat ul allerede to ganger pga blødninger så føler liksom at jeg ikke kan gjøre det enda en gang.

Skal som sagt til fastlegen på tirsdag og håper på å få høre hjertelyd da, finner hun ikke hjertelyden kommer jeg til å få helt panikk. Fikk du virkelig komme til jordmor med engang pga blødning? Blødde du mye??

Kjenner stikkinger i nedre del av magen når jeg nyser eller hoster. Ellers strekker det mye ol dagen ja, føles ut som magen vokser veldig! Men jeg trodde det var det de kalte ligamentsmerter?? :p (også førstegangs fødende)

Last edited:
Tror ikke du trenger å være redd :) men som de sier over ta kontakt med jm hvis ikke du klarer å legge det fra deg. Jeg ble veldig redd for noen uker siden da legen (ung vikar) ikke fant hjertelyd, selvom hun sa at det var lite sannsynlig. Hadde mareritt og gikk i flere dager å tenkte på det. Til slutt sendte jeg mld til jm om bekymringene mine og fikk komme inn, fikk streng beskjed om å holde meg unna google! Og hun fant hjertelyd nesten med en gang :happy: ville ringt jordmor hadde jeg vært deg, godt å slippe bekymringene.

Back
Topp