Stikking/vondt i høyreside normalt?

Saga94

Forelsket i forumet
Maiskolbene 2023 :-)
Hei! Jeg er 6+0 idag og kjenner det stikker og strekker i høyreside. Har igrunn hatt mest symptom på høyresida helt siden jeg ble gravid. Begynte plutselig å bli bekymret for om det er noe galt? Er dette vanlig eller skal man kjenne det i hele magen/på midten?

Til meg er ligamentsmerter mest på høyre side. Vært med alle mine. Men kanskje høre med lege/jordmor? Sånn for å være sikker på at embryoet sitter på riktig plass?

Til meg er ligamentsmerter mest på høyre side. Vært med alle mine. Men kanskje høre med lege/jordmor? Sånn for å være sikker på at embryoet sitter på riktig plass?
Ok. Jeg ringte nå, de kan jo ikke garantere noe uten å ta en undersøkelse, men jeg er jo så tidlig på vei enda. Tror jeg må se an utover dagen om det skulle bli veldig vondt. Er nok normalt å kjenne på ubehag på en side også vil jeg tro.. men er min første gang så bli jo usikker på det meste :(

Det samme gjelder her. Jeg er bare 4+3, men kjenner også kun murringer/ubehag på høyre side. Nesten som følelsen av å ha eggløsning. Jeg hadde eggløsning på høyre side, men vet ikke om det har noe å si.

Ok. Jeg ringte nå, de kan jo ikke garantere noe uten å ta en undersøkelse, men jeg er jo så tidlig på vei enda. Tror jeg må se an utover dagen om det skulle bli veldig vondt. Er nok normalt å kjenne på ubehag på en side også vil jeg tro.. men er min første gang så bli jo usikker på det meste :(
Skjønner den godt. Husker jeg ikke viste om de ligamentsmertene første gangen, og fikk en god forklaring fra helsesøster. Mye en ikke vet om, som er normalt. Og en hører jo at smerter ikke er vanlig, og tegn på problemer. Men jeg har lært at likevell er smerter til en viss grad ufarlig, og noen ganger normalt. Selv om en bør sjekke det opp med helsepersonell

Hei. Jeg ville ha kontaktet lege på nytt og bedt om tidlig ul for å sjekke om den sitter der den skal. Jeg tror det er vanlig og ha litt smerter overalt der nede, men da jeg hadde ensidige smerter var det svangerskap i egglederen, og det må behandles. Ikke meningen å skremme deg. Det kan jo godt hende at alt er fint, men som sakt ville jeg fått det sjekket.❤️

Jeg husker ikke om jeg hadde noe sånt i de to første svangerskapene, men da jeg var gravid med barn nr 3 hadde jeg stikking og vondt på venstre side. Alt var bra. Har hatt litt stikking på venstre side denne gangen også, den ene gangen var det ubehagelig. Alt er foreløpig bra. Sitter der den skal og det er hjerteaktivitet :)

Skjønner den godt. Husker jeg ikke viste om de ligamentsmertene første gangen, og fikk en god forklaring fra helsesøster. Mye en ikke vet om, som er normalt. Og en hører jo at smerter ikke er vanlig, og tegn på problemer. Men jeg har lært at likevell er smerter til en viss grad ufarlig, og noen ganger normalt. Selv om en bør sjekke det opp med helsepersonell
Ja, riktig. Alle disse tegnene kan jo enten være helt normalt eller tegn på noe alvorlig. Om det er snakk om svangerskap utenfor livmoren så skal nok smertene bli kraftige og blødninger, så jeg prøver og ikke stresse og heller se litt an om det forverrer seg.

Ja, riktig. Alle disse tegnene kan jo enten være helt normalt eller tegn på noe alvorlig. Om det er snakk om svangerskap utenfor livmoren så skal nok smertene bli kraftige og blødninger, så jeg prøver og ikke stresse og heller se litt an om det forverrer seg.
Høres lurt ut. Kan nok være at en etterhvert opplever andre ting også om det skulle være exu. Også vil jo smertene forverres ganske fort. Så bare følg med :)

Hei. Jeg ville ha kontaktet lege på nytt og bedt om tidlig ul for å sjekke om den sitter der den skal. Jeg tror det er vanlig og ha litt smerter overalt der nede, men da jeg hadde ensidige smerter var det svangerskap i egglederen, og det må behandles. Ikke meningen å skremme deg. Det kan jo godt hende at alt er fint, men som sakt ville jeg fått det sjekket.❤️
Huff.. fikk ikke noen time idag. Var det en intens smerte på ene siden du hadde og ble det verre og verre? Merket du det på ene siden helt fra starten/befruktningen av eller når kom det?

Så godt å høre!!!❤️❤️ Jeg har vært gravid i begge egglederne. Andre gang sprakk det og jeg holdt på å stryke med. Gravid nå med IVF❤️
Gratulerer så mye ❤ Må ha vært veldig tøft å gå gjennom for deg. Veldig alvorlig når det skjer, glad det gikk bra og at du nå er gravid :)

Back
Topp