Stikking i magen på tur, kynnere??

Lillemoren*

Betatt av forumet
Junilykke 2020 ♡
Jeg prøver å gå tur hver dag, alt fra 30 min til 2,5 timer. Men den siste uken har jeg fått smerter nederst i magen på høyre side når jeg går. Det stikker veldig og kjennes nesten ut som sting/hold. Det gir seg med en gang jeg stopper, men begynner igjen når jeg begynner å gå igjen. Har nesten hatt problemer med å komme meg hjem igjen når dette starter.

Så da lurer jeg på om dette kan være kynnere? Og om det er flere som har det slik?

Jeg og har dette, og har hatt dette i alle mine 3 svangerskap. Jeg tolker det rett og slett som sting. Og her går det Ove rom jeg enten h iler litt eller går veldig veldig sakte en periode

Jeg og har dette, og har hatt dette i alle mine 3 svangerskap. Jeg tolker det rett og slett som sting. Og her går det Ove rom jeg enten h iler litt eller går veldig veldig sakte en periode

Ok, da skal jeg prøve på det neste gang. Men har ikke hatt mulighet å hvile så mye siden det stort sett har vært regnstorm hver gang jeg har vært ute å gått :hilarious:
Gå sent hjelper ikke, det prøvde jeg i dag når jeg var på senteret, så må nok sikkert sitte meg ned.

Kan ikke huske å ha hatt dette i mine andre svangerskap, så ble litt usikker på hva det kunne være..

Har også det samme, alltid på høyre side i eggstokkhøyde. Kjennes ut som hold/sting. Det hjelper om jeg trykker mot med hånda - eller så må jeg bare sakke ned tempoet litt :)

Har også det samme, alltid på høyre side i eggstokkhøyde. Kjennes ut som hold/sting. Det hjelper om jeg trykker mot med hånda - eller så må jeg bare sakke ned tempoet litt :)
Godt at det er flere som har det samme, da er det nok hvertfall ikke noe farlig/gale:)
Men er grådig ubehagelig og ødelegger litt tur gleden :arghh: håper jeg finner noe som hjelper slik at det går fort over :happy:

Det er ikke smerter fra draget i ligament(ene) som holder livmora da?
Siden det kun kommer når du er i bevegelse. En kynner vil liksom ikke stoppe når du stopper og så starte på igjen så fort du går :)

Jeg prøver å gå tur hver dag, alt fra 30 min til 2,5 timer. Men den siste uken har jeg fått smerter nederst i magen på høyre side når jeg går. Det stikker veldig og kjennes nesten ut som sting/hold. Det gir seg med en gang jeg stopper, men begynner igjen når jeg begynner å gå igjen. Har nesten hatt problemer med å komme meg hjem igjen når dette starter.

Så da lurer jeg på om dette kan være kynnere? Og om det er flere som har det slik?

Har hatt akkurat det samme faktisk, merket det først i går og i dag var det samme! Tror nok det kan være ligamentsmerter? Evt som nevnt over her et sting/hold. :) Er nok ufarlig selvom det er ubehagelig!

Slik får jeg også. Utrolig plagsomt da det begrenser meg i hverdagen. Om jeg ikke stopper gjør det skikkelig vondt også. Hadde det litt i forrige sv.skap også, men da mye mildere.

Får også dette, så ubehagelig når det kommer sånn plutselig..

Det er ikke smerter fra draget i ligament(ene) som holder livmora da?
Siden det kun kommer når du er i bevegelse. En kynner vil liksom ikke stoppe når du stopper og så starte på igjen så fort du går :)
Det er godt mulig at det er ligamentsmerter, men når jeg har fått dette tidligere pleier det å komme når jeg nyser, reiser med fort ol, og da varer det bare noen sekunder.
Men ser at det er mange som får dette, så da er det vel sikkert "normalt" :rolleyes:

Det er godt mulig at det er ligamentsmerter, men når jeg har fått dette tidligere pleier det å komme når jeg nyser, reiser med fort ol, og da varer det bare noen sekunder.
Men ser at det er mange som får dette, så da er det vel sikkert "normalt" :rolleyes:
Er nok vært vondt da pga et raskt "røsk" i ligamentene. Mens nå begynner jo livmora å bli såpass tung at den "gynger" opp og ned når vi går, og gjerne hvis vi går med litt hurtig gange som ved turgåing, og for hver gang den gynges så vil det bli drag i ligamentene ;)

Back
Topp