stikking i magen i uke 16,redd

Frøken X

Flørter med forumet
jeg kjenner så stikking i nedre del av magen, kjenner det mest når jeg gjør ting. er i uke 16 hva kan dette være? noen som har kjent det på lignende måte? Sa er vel sjelden i uke 16 eller? Uff, er så bekymret.
 
Uffda...aner ikke! Men ta kontakt med lege om du er bekymret! Det ville jeg ha gjort!!!

Lykke til & God bedring!

Klem fra kathrine
 
hvor lenge kan slike smerter vare?
 
det er ikke så ille når jeg sitter, men i stad så baket jeg ut boller og for hver gang jeg tok i med deigen så kjente jeg det, det er merkelig. men det er normalt altså?
 
Har hatt det samme jeg.
Fikk det i en periode der magen vokste mye. Jordmora sa at det var livmora som strakk seg. Ble redd jeg også, men smertene varte ikke så lenge. (noen dager)
Fikk beskjed om at så lenge en ikke hadde blødninger så var det ingen grunn til å bekymre seg.
Det går helt sikkert bra[:)]
 
jeg har også hatt den stikkinga i magen, nederst og på sidene. Har tatt det opp med legen min flere ganger, og jordmor når jeg var å tok ultralyd, og alle har sagt det samme, at det var livmora som vokste og strekte seg, og da river det i livmorbåndene, og det er det som gjør vondt. Noen kjenner det bare bedre enn andre. Men det er greit å forhøre seg med en lege i alle fall, så får du i hvert fall et SKIKKELIG svar... [;)] Men nå vet du i hvert fall at det ikke trenger å være farlig [:)]
 
Har var også plaget kjempe mye med det der.. Av og til kjentes det ut som SKIKKELIGE mensensmerter.. Men jeg fikk også beskjed om at det var helt ufarlig[:)]
 
ta en tur til legen for sikkerhets skyld, bare for å roe deg litt. Jeg hadde skikkelige smerter da jeg var i uke 17, så ille at jeg dro på legevakta, for jeg var sikker på at jeg holdt på å miste. Mannen var på jobb, så mamma ble med meg og vi gråt av lettelse da vi fikk høre hjertelyden og de sa at babyen hadde det bra. Magemertene mine var så sterke at de beholdt meg til observasjon natta over (en ørliten mistanke om mulig begynnende blindtarmsbetennelse viste seg å være helt feil) og da jeg ble skrevet ut dagen etter, var det med den konklusjon at det kun var pga at livmoren vokste så fort. Det var faktisk en av pleierne der som hadde en svigerinne som faktisk hadde hatt det verre, så ille at hun hadde besvimt et par ganger.
 
Slikke stikkesmerter er som regel ligamentene (sener/bånd) som strekker seg og/eller livmoren som vokser. Og det er helt normalt. Men hvis det gjør veldig vondt sammenhengende over lang tid synes jeg du skal sjekke det ut med legen/jordmoren din. Men antakelig er det bare de normale smertene du opplever! [:)]
 
Back
Topp