stikking i brystet etter amming

.Ida.

Glad i forumet
Aprilbarna`15
Hei :)

Sønnen min er nå 14 mnd, og jeg ammer han fortsatt litt. De siste mnd så har jeg fått veldig vondt i det ene brystet etter amming. Veldig stikkinger som gjør utrolig utrolig utrolig vondt og kan vare opptil 1-2 timer. Dette skjer altså ikke under amming, men starter ca 10-15 min etterpå.
Hadde opphold en stund, men det har begynt igjen nå. Hadde aldri noe sånt i begynnelsen da jeg startet å amme, dette har kommet fra han ca var 10-11 mnd, jeg husker ikke akkurat. 

Noen som har opplevd dette? Noen tips?

meiner at eg hadde en god del stikkinger i brystet når melka holdt på å forsvinner første gang, men husker ikkje heilt nøyaktig, 5 år siden :P     har du hørt med legen eller tatt kontakt med nåkken som er gode på amming? er det ammehjelpen det heiter?

Jeg var hos legen nå, hun begynte bare med engang og kjenne etter om det var noen kul og ga meg henvisning til mammografi.. Jeg prøvde å spørre om ting som kunne forårsake det, men følte hun ikke helt visste noe.. Nei, har ikke snakket med noen andre, derfor jeg tenkte å spørre her :P var litt inne på ammehjelpen.no og det stod litt om stikking, men det gjalt når når melka skulle komme og slikt.. Men kanskje jeg bare ikke er god nok til å søke :P Takk for svar, ja det kan vel kanskje ha noe med at melka forsvinner, mener det er mer i det andre som ikke gjør vondt faktisk

kan en ringe til ammehjelpen? hehe, på dagen altså! for da slipper en å søke seg vill og kan spørre meir inngående spørsmål enn det en får svar på i en tekst. enten det eller føden, viss det er en ammeguru på avdelingen nær deg.

har hørt det er vanlig når brystet er "tomt" og det fylles på med ny melk.

Back
Topp