Stikkere- eller rugere uke 19

twinanne

Forumet er livet
Er det flere enn Vestlandsjento og jeg som stikker nå?

Jeg er ferdig med dag 2 i dag  og det vlir ultralyd fredag 2.mai og beregnet uttak uke 19.

Lurer på om det er flere som blir rugere samtidig med meg?

Ser ikkje ut til å væra så mange som stikker no.

Er det vanlig å gå så mange dagar på sprøyter før ul? Då hadde eg vore litt smånervøs trur eg.. Trudde det var meininga med ul ganske hyppig eg. Kanskje du hadde fleire ul-kontrollar ved første forsøk?

Ved IVF og ICSI så er det vanlig å stikke 9 dager før første ultralyd på dag 10, det kan bli flere sprøytedager også, husk forskjellen på AIH og IVF, med IVF så skal vi ha mange follikler helst mellom 6-14+, mens ved AIH er det bare ønskelig å få 2 folikler av riktig størrelse.

Ja ein skal jo få mange egg, men etter sist eg fekk hormonstimulering vokste folikkelane seg for store. Men det trur eg er fordi eg har PCOS og då er det jo større fare for å få for mange follikelar. Dersom det blir IVF etterkvart så får eg forklara legen kva eg er bekymra for. Dessuten veit eg at dei vil væra meir forsiktig med doseringa i Porsgrunn. Men satse jo på å sleppa da då[:)]

Fekk du mange egg sist forsøk?

Vestlandsjento jeg må vel si at mitt første forsøk var nesten mislykka for min del, startet med 175iu, og det er lavt i henhold til alderen min selv om verdiene mine så bra ut. Foliklene vokste sakte ble 17 dager med sprøyter, det så ut som at 5-6 skulle bli av riktig størrelse, det var noen flere også men usker ikke helt hvor mange det var totalt. Men så var jeg dobbelt uheldig og høyre eggstok kolapsa, dvs mest troligf el på egenhånd før egguttaket - men de greide å redde 2 på venster side som var av prima kvalitet og delte seg i 4 som det skulle etter 2 dager, men det funket ikke.

Så jeg håper det går bedre denne gangen, og nå har jeg en skikkelig høy dose også 300iu, men her er det nok ingen fare for overstimulering. Det er som du sier de er forsiktige i Porsgrunn med dosering, men jeg syntes det var litt værl lite første gang på meg, dette betyr også at forsøk nr. 1 i Porsgrunn er et prøveforsøk, de er nok tøffere andre plasser med doseringen, særlig de private tror jeg- man vil jo ikke betale mange penger for et forsøk som ikke er så bra. Det sier seg jo selv.

Ja får virkelig håpe den nye doseringa fungerer på deg. Må væra surt å gå så lenge på sprøyter og så går det ikkje alikavel..

Ska kryssa fingrane for deg[:)][:)]

Back
Topp