stikker...

kikki87

Betatt av forumet
siden igår har jeg hatt litt stikkende smerter der nede...flere som opplever dette?

Kalles nedpress, helt normalt :-)

betyr det at det begynner å nerme seg da eller? hadde ikke slik det første svangerskapet.

kikki87 skrev:
betyr det at det begynner å nerme seg da eller? hadde ikke slik det første svangerskapet.

Det trenger ikke bety det. Jeg har hatt det fra uke 30 begge gangene. Men er jo uansett ikke lenge igjen :)

Jeg har hatt det siden uke 26... :s

jeg fikk beskjed om at disse spesifikke "stikkene" var babyen som presser på nervetråder, og derfor føles det ut som et stikk. Trodde nedpress var den følelsen av at ungen virkelig presser (og gjerne mot rumpa :P), du vet, det som får deg til å gå som en gås av og til :P 

Ja. Har kjent stikkinger ei stund.

Mener dette er tegn på modning av livmorhalsen. Har hatt det en stund nå, og kan huske at jeg hadde det en god stund før fødsel sist. Nedpress opplevde jeg som annerledes, hvor jeg virkelig kjente babyen feste seg dypere og tyngre ned mot den siste tiden. Tror det kan være litt forskjellig hvor lenge før man kan kjenne disse :)

Jeg har også hatt den stikkingen en god stund. Kan ikke huske at jeg hadde det sist gang. Men er jo vanlig at man kjenner mye mere modning andre gangen.

Fucoc skrev:
jeg fikk beskjed om at disse spesifikke "stikkene" var babyen som presser på nervetråder, og derfor føles det ut som et stikk. Trodde nedpress var den følelsen av at ungen virkelig presser (og gjerne mot rumpa :P), du vet, det som får deg til å gå som en gås av og til :P 

Enig.
Jordmor sa at disse stikkingene er nervetrådene som er i klem.
Nedpress er mer en følelse av at ungen er på vei ut. Det er gjerne stikkinger i bildet der også, men også press nedover eller mot rumpa som Fucoc sier.

Man kan ha dette i ukesvis før fødsel, så det er ikke et sikkert tegn.
Jeg har hatt både nedpress og stikkinger kombinert med hyppige kynnere den siste uka, men ungen er enda ikke helt festet..

Back
Topp