Stikker/drar i magen

Marikl

Forelsket i forumet
Julibaluba 2017
Hei alle sammen! Jeg er førstegangs gravid og alle forandringene kroppen gjennomgår nå gjennom kjennes helt rare og nye ut :))

jeg er i uke 15 nå og lurer på om det er flere som føler at det stikker , drar eller kjennes bare vondt ut i magen i løpet av dagen, gjerne mer mot kvelden etter en god middag/ lang dag. Det er ikke en konstant non-stop følelse men den kommer og går og den er der nok til at man blir litt plaget av det!
Det drar i musklene i magen på sidene nede og ofte så stikker det inne i magen, på sidene eller nede i blæren... er det OK?
Eventuelt hvor lenge skal det være slik, alle 9 månedene mens magen vokser?

Dette er helt normalt :) Livmora vokser og det strekkes inni i magen. Det er klart man kjenner litt ubehag da :)

Livmoren vokser, og det kan være fryktelig vondt! Havnet selv på akutten pga slike smerter, legen trodde faktisk det var blindtarmbetennelse, men var "kun" livmoren som strakk seg :p. Trodde helt ærlig jeg skulle stryke med :p og dette er mitt tredje svangerskap :p

Min første her også, 17 uker på vei nå, kjent mye stikninger den siste uken - så vil tro som de andre sier, at det er helt normalt :)

Det var beroligende å lese at vi er flere ☺️ Det er så enkelt å tenke mye rart når alt man går gjennom er nytt og rart

Samme her! Første graviditet og mye nytt for kroppen. Vi får ta det som et godt tegn for det vil jo si at den lille vokser fort der inne:)

Back
Topp