Stikkende smerter som kommer og går.

Proverpånummerto

Glad i forumet
Himmelbarn
Sommerfuglene
Novemberfnuggene 2023
Hei, jeg er i dag 7 + 2 og våkna i dag med stikkende smerter nede på høyre side som kommer og går. Det stikker til, vrir rundt og slipper opp. Har kommet og gått hele dagen. Har vært veldig aktiv med hyttetur og tantebarn i helga og er redd dette har trigga en SA/MA. Mellom stikkene er det som om noen klemmer der ned (Øm). Av og til stråler det inn mot tisser og ned mellom lårene. Veldig bekymret, så må bare få ut det jeg tenker til noen som kanskje forstår. En av gangen var det på venstre side, men i hovedsak skjer det på høyre side. Er støl i hele området rundt bekkenet, men dette er fordi jeg er redd vil jeg tro, at jeg strammer til når takene kommer.

Kan dette være noe annet enn begynnende SA/MA?

Bruker progesteron og har ingen blødning i skrivende stund.

Og hvordan skiller man disse fra abort da?:wtf:

Tror det skal mye til for at de er abortsmerter :-p
De aller fleste gravide opplever ligamentsmerter Ila svangerskapet. De færreste sånn sett abort.
Så med mindre du blør så ikke bekymre deg :)
Tenk på det som gode tegn på at du er gravid og at kroppen din vokser for å lage plass til babyen <3

Jeg har hatt det hele tiden nesten. Man blir veldig engstelig av det. Er 7 uker i morgen.

Lett å engste seg:Heartred:Heartred har selv styret litt for mye idag...og kjenner det i magen nå ikveld:sorry: men det er ikke smerter direkte, mer at magen sier ifra at nå tar du det med ro! :hilarious:
Vil tro det er helt ufarlig hos deg og:Heartred husk å slappe litt av innimellom slagene

Tror det skal mye til for at de er abortsmerter :p
De aller fleste gravide opplever ligamentsmerter Ila svangerskapet. De færreste sånn sett abort.
Så med mindre du blør så ikke bekymre deg :)
Tenk på det som gode tegn på at du er gravid og at kroppen din vokser for å lage plass til babyen <3

Blør heldigvis ikke:smiley-angelic001 Da håper vi at det bare er voksesmerter og ikke noe mer alvorlig! :Heartred

Jeg har hatt det hele tiden nesten. Man blir veldig engstelig av det. Er 7 uker i morgen.

Jaa, spesielt om man har hatt SA/MA før, så blir man ekstra var på alle symptomer som kommer!

Håper dette blir lettere når man kommer over uke 12 (om man kommer dit):Heartred

Lett å engste seg:Heartred:Heartred har selv styret litt for mye idag...og kjenner det i magen nå ikveld:sorry: men det er ikke smerter direkte, mer at magen sier ifra at nå tar du det med ro! :hilarious:
Vil tro det er helt ufarlig hos deg og:Heartred husk å slappe litt av innimellom slagene

Ja, litt sånn, at magen ber meg om å ta det med ro, for da roer det seg ofte når jeg roer ned : )

Godt å høre at flere har det og at det er normalt!

Jeg vet jo ikke hva som er normalt og ikke, siden alle mine så langt har havnet i SA/MA.

Dere, hva med sånn ilende smerte langs kjønnsleppene? Og plutselig stikker det til inni dåsa:yuck:

Er det også normalt? Er det sånne voksesmerter?

Last edited:
Jeg har det også sånn av og på. Noen dager mer enn andre. Klarer ikke se noen sammenheng, men kanskje mest på kveldene (?) tenker det er helt normalt. Har vært gravid før, og kan ikke huske at det var sånn da, men alle svangerskap er forskjellige.

Dere, hva med sånn ilende smerte langs kjønnsleppene? Og plutselig stikker det til inni dåsa:yuck:

Er det også normalt? Og sånne voksesmerter?

I januar forumet (men på skjult trur eg) har me diskutert disse nervesmertene og ei delte ein video om ei som fikk slike ofte og hu kalla det lightning crotch! Hysterisk morsom video iallefall, men høyst reelt og seriøs smerte altså, Google it ❤

Og du, slapp av, du kan ikkje framprovosere ein abort ved å være aktiv. Om du mister er det absolutt ikkje din feil ❤❤ det er viktig å huske på for psyken sin del ❤

I januar forumet (men på skjult trur eg) har me diskutert disse nervesmertene og ei delte ein video om ei som fikk slike ofte og hu kalla det lightning crotch! Hysterisk morsom video iallefall, men høyst reelt og seriøs smerte altså, Google it ❤

Og du, slapp av, du kan ikkje framprovosere ein abort ved å være aktiv. Om du mister er det absolutt ikkje din feil ❤❤ det er viktig å huske på for psyken sin del ❤

Takk❤️

Back
Topp