Stikkende smerte ved siden av navlen

Allea

Forelsket i forumet
Juli13-jentene
Hei, jeg er førstegangsgravid, 22+5 uker nå, og venter toeggede tvillinger. Er en del plaget med mageknip, men de siste dagene kjenner jeg en stikkende smerte (det er ikke veldig vondt, men ganske ubehagelig) på høyre side av navlen. Som om den ene babyen kniper meg fra innsiden :) Skal ikke på ny ktr igjen før 8. april, og JM-time 5. april. Tror dere dette er noe å ringe til lege/jm for? Eller kan jeg vente til jeg har time? Smerten har ikke blirr verre, men heller hyppigere. Ellers alt bra med babyer og jeg er også frisk og fin i svangerskapet :)
 
Hei på deg,

og gratulerer så mye med tvillinger på vei :)
Når man har to små i magen oger 22 uker på vei, så skjer det veldig mye i magen. Bl.a. så strekkes de ligamentene som livmoren er festet med ganske mye akkurat nå! Det kan kjennes på den ene siden eller begge sider av magen, noen ganger kan det stråle ned mot lysken også. Det kan komme litt brått og varer vanligvis ikke så lenge om gangen. Typisk kommer det hvis du reiser deg litt fort opp eller snur deg i sengen, men det kan også komme helt uten forvarsel.
For meg høres dette ut som ligamentsmerter, som vi kaller det. Det er helt ufarlig at forsvinner vanligvis etter noen uker av og på med denne ubehagelige følelsen. Men hvis det er noe som øker på eller forværrer seg er det jo alltid lurt å ta en sjekk!

Masse lykke til videre da :)

Vennlig hilsen fra jordmor Ragna.
 
Back
Topp