Stikke av

• Trådstarter Trådstarter Stikke av..
  • Opprettet Opprettet
S

Stikke av..

Guest
Noen som har vurdert å bare stikke av? Forlate alt og alle og begynne på nytt et annet sted?

Jeg har aldri vurdert det, selv om jeg kunne ha ønsket å gjøre det. Har følt meg veldig fanget til tider. Men jeg har en datter, og det lar seg bare ikke gjøre å flytte hvorsomhelst sånn helt plutselig. Er man derimot barnløs står man mye friere (med mindre man vil ta med mann og barn da).

Nei. Kunne jeg aldri ha gjort. Noen ganger jeg har hatt lyst å stikke fra sambo, men da hadde barna blitt med meg!

Har du fått barn nylig? Å ville stikke av er et vanlig symptom på fødselsdepresjon. Men det kan også være en vanlig depresjon. Det høres ut som om du er langt nede og trenger noen å snakke med. Oppsøk legen eller helsestasjonen om du har en helsesøster. Det er ikke unormalt å ha slike tanker eller følelser om man er veldig nedbrutt, føles alt håpløst?
Det viktigste er at du kan få hjelp, det er ikke noe som varer evig.

Sender seg en stor klem. De låter ikkje gott. Var selv veldigt langt nede å hade bland annat tanken å stikka av efter fødsel nr 1. Send meg en pm visst du ønsker.

En ny start vil alltid ende opp på samme måte, fordi du vil alltid være den samme personen innerst inne.
Søk heller hjelp til å gjøre livet ditt slik du ønsker det.

Ja faktisk men ikke pga depresjon men pga eg har vært veldig eventyr lysten men den roa seg ned veldig kraftig når eg fikk barn :-)

Har iblant fått de tankene, ja. Rett og slett bare fordufte... Blir selvfølgelig bare med tanken, da. Kunne aldri gjort det uansett hvor fristende det er. Det beste er å ta tak i problemene og prøve å gjøre tilværelsen bedre for en selv. Kanskje ikke alltid så lett, men....

Klem til deg <3

Det tenkte jeg mye på etter jeg fikk baby. Jeg slet med depresjon. Har du snakket med noen om det?

Her har det bare blitt med tanken, men det var kun fordi jeg hadde god oppfølging går av lege og psykolog.

Om du vil ha noen å snakke med er det bare å sende pm :)

Back
Topp