Stikk/bitt

Stjernestøv

Glad i forumet
Juli13-jentene
Holder virkelig på å bli gal! Får så masse stikk om nettene, og de klør helt vanvittig. Jeg har hele tiden tenkt at det er lopper. Har fryst og vasket sengetøy, dyner og puter, støvsugd madrassen flere ganger og vasket rommet. Bytta myye sengetøy i det siste. Etter jeg fikk vasket dynene fikk jeg noen netter uten stikk, men så kom det tilbake. Rommet er nyoppussa i fjor sommer, og da fikk jeg ingenting. Har sjelden vinduet oppe fordi jeg er redd det er der det kommer inn. Men i går når jeg vaska lufta jeg. Har studert nøye på seng og sengetøy og ser ingenting.

Har noen ide om hva det kan være og hvordan jeg kan få det bort? Blir virkelig sprø for det klør så. Stikkene kommer ofte i klynger men noen er enkeltvis også. Mannen får ingenting og ikke sønnen heller, men sønnen ligger bare der litt på morgenen ofte.

Setter veeldig pris på om noen har tips!!:)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Kan det være veggdyr?

Sent from my iPhone using BV Forum
Jeg har tenkt tanken, men jeg kikka godt på senga i går og så ingen tegn til det. Mulig de gjemmer seg godt. Så bilde på google at det var masse svarte prikker. Håper virkelig ikke det er det!

Jeg har tenkt tanken, men jeg kikka godt på senga i går og så ingen tegn til det. Mulig de gjemmer seg godt. Så bilde på google at det var masse svarte prikker. Håper virkelig ikke det er det!

Har du sjekket under madrassen om det kan være noe i kanter og slikt?

Kan det være at huden din reagerer på noe ? At du er allergisk mot noe som gjør at bare du reagerer? Er jo litt rart at det bare går utover deg og ikke mannen om han sover der om natten også.

Har du sjekket under madrassen om det kan være noe i kanter og slikt?

Kan det være at huden din reagerer på noe ? At du er allergisk mot noe som gjør at bare du reagerer? Er jo litt rart at det bare går utover deg og ikke mannen om han sover der om natten også.

Jeg støvsuget overmadrassen og under den, pluss at jeg kikket på treverket under senga. Vi har ingen dyr heller, så jeg forstår ikke hbor det kan komme inn:/ jeg reagerer veldig på stikkene, og leste at ikke alle reagerer så mye. Pluss at hvis det var lopper var kvinner og barn utsatt fordi de hadde tynnere hud. Men guttungen ligger jo nesten ikke der pluss at han bruker pysj så da er vel jeg offeret.. skjønner ikke hvordan jeg skal få det bort:( nesten så jeg har lyst å høre med de som driver med skadedyr.
Kan være at det er noe på loftet, meb skjønner ikke hvordan det kommer ned til soverommet..

Jeg støvsuget overmadrassen og under den, pluss at jeg kikket på treverket under senga. Vi har ingen dyr heller, så jeg forstår ikke hbor det kan komme inn:/ jeg reagerer veldig på stikkene, og leste at ikke alle reagerer så mye. Pluss at hvis det var lopper var kvinner og barn utsatt fordi de hadde tynnere hud. Men guttungen ligger jo nesten ikke der pluss at han bruker pysj så da er vel jeg offeret.. skjønner ikke hvordan jeg skal få det bort:( nesten så jeg har lyst å høre med de som driver med skadedyr.
Kan være at det er noe på loftet, meb skjønner ikke hvordan det kommer ned til soverommet..

Jeg skulle tro du faktisk så veggdyrene eller spor av ekskrementer eller larvehus om du hadde det.

Kanskje det er midd da? Det er veldig vanskelig å få de bort. Jeg har lest at man må fryse ned madrassen i over -20 grader for å lamme de slik at de ikke holder fast i madrassen når du støvsuger den, luftfuktigheten må være svært lav, dyner og puter må vaskes på 60 grader.

Det er umulig å vite hva det fsktisk kan være. Sikkert ikke dumt å kontakte skadedyrkontrollen dersom du ikke blir kvitt problemet.

Var ute å kikket litt nå, mulig jeg så noe som kan være et fuglerede i taket/loftet. Det er rett over vårt soverom, så jeg skal få mannen til å kikke når han våkner.
Jeg og tenkte at jeg ville sett det om det var veggedyr,så tror ikke det er det.
Kan midd gi kløende stikk? Dyner og puter er jo greie å rengjøre men ikke madrasser:/

kan være fuglelopper . de kommer nå om våren. vi har nettop hatt en runde, bare eldste gutten som ble bitt. i neon områder , altså i \slkike kynger på kroppen. måtte vaske og riste sengetøy i flere omganger før vi ble helt kvitt de.

kan være fuglelopper . de kommer nå om våren. vi har nettop hatt en runde, bare eldste gutten som ble bitt. i neon områder , altså i \slkike kynger på kroppen. måtte vaske og riste sengetøy i flere omganger før vi ble helt kvitt de.
Ja er nok det det er her og tror jeg. Bare virker umulig å gå bort. Mannen tror det har klikka for meg når jeg vasker, støvsuger og bytter sengetøy så mye:p
Tusen takk for svar dere:)

Høres ut som fuglelopper, ja. Jeg slet med det samme en periode og kunne ikke skjønne hvor det kom fra. Til slutt fant jeg ut at det lå et fuglerede i takmønet rett over vinduet vårt. Etter at vi fikk fjernet det forsvant problemet. Vi ventet med å ødelegge det til ungene var ute av redet, bare så det er sagt ;-)

Høres ut som fuglelopper, ja. Jeg slet med det samme en periode og kunne ikke skjønne hvor det kom fra. Til slutt fant jeg ut at det lå et fuglerede i takmønet rett over vinduet vårt. Etter at vi fikk fjernet det forsvant problemet. Vi ventet med å ødelegge det til ungene var ute av redet, bare så det er sagt ;-)
I går fant jeg to fuglereder i nærheten av soverommet. Det ene i taket og det andre litt lenger unna. Ingen fugler i noen av de men det ene hadde myyye småkryp som stakk de som nærmet seg. Sprayet begge med insektsspray og håper det tok vekk årsaken til problemet mitt:) det kløøør så innmari at jeg sliter med å sove:p

Kjenner til det der, fuglereir i huset er lik fuglelopper, klør som fy..... Ser du sprayet reirene, håper det fungerer, ellers må du være veldig forsiktig når du fjerner reirene, for da kommer ALLE loppene inn i huset. Best å fjerne på vinteren når loppene sover søtt. :)

Sent from my iPad using BV Forum

Jeg har større tro på fuglelopper enn veggdyr, men begge deler er plagsomt :/

Fysj, da må jeg kanskje sende noen opp på loftet for å se om det er reir der. Det dreiv og fløy kjøttmeiser inn og ut av en ventil over kjøkkenet vårt da jeg satt ute en dag. Tanta mi sa kjøttmeiser er ganske reinslige så det blir kanskje ikke noe problem, men trenger jo ikke ha dyr i huset uansett. Heldigvis er det ikke over soverommet i alle fall, men kjøkkenet er kanskje ikke et så veldig mye bedre sted å ha lopper. :p

I går fant jeg to fuglereder i nærheten av soverommet. Det ene i taket og det andre litt lenger unna. Ingen fugler i noen av de men det ene hadde myyye småkryp som stakk de som nærmet seg. Sprayet begge med insektsspray og håper det tok vekk årsaken til problemet mitt:) det kløøør så innmari at jeg sliter med å sove:p

Vil tro at det har gjort susen, ja :-)

Zyrtec hjalp oss forresten
Takk for tips:-) har tatt allergitbl når syikkene har hovnet veldig opp, men syns ikke det hjalp på kløen:-( ene stikket jeg fikk på armen ble kjempestort, bare vokste og vokste en kveld. En svæær og brei kul:p

Back
Topp