Stiking og kantstikning

hoppedusa

Gift med forumet
VIP
Aprilbarna`15
Jeg holder på å sy babynest og skal nå sy fast bunnen. Der står det at jeg skal måle opp 15 cm og sy en stikning, sy gjennom alle lag fra nederst kant til andre nedre kant. Senere i oppskrifta står det at jeg skal sy en kantstikning: brett kanten på innersiden av posen 1cm inn mot vrang, sy samme med en kantstikning.

Har prøvd å Google dette, men finner ikke ut hva det betyr?

Det er en vanlig søm som syns rett og slett ;)
Når du syr igjen kanten f.eks så får du jo ikke vrengt den etterpå, så du må sy en søm som syns på rettsiden. Forståelig?

Det er en vanlig søm som syns rett og slett ;)
Når du syr igjen kanten f.eks så får du jo ikke vrengt den etterpå, så du må sy en søm som syns på rettsiden. Forståelig?

That's it?
Jeg trodde det var noe avanserte greier. Feks at jeg måtte sy rett over for å lage en "stopper". (Horisontalt på en vertikal søm)

That's it?
Jeg trodde det var noe avanserte greier. Feks at jeg måtte sy rett over for å lage en "stopper". (Horisontalt på en vertikal søm)

Neida, det er ofte brukt som pyntesøm bare. Her vil den jo ha en funksjon selvfølgelig, men ikke noe avansert nei;)

Neida, det er ofte brukt som pyntesøm bare. Her vil den jo ha en funksjon selvfølgelig, men ikke noe avansert nei;)

Ahh skjønner!:) tusen takk for svar:)

Back
Topp