Stigning på AMH

iii123

Glad i forumet
♡Julekulene 2021♡
Jeg har målt AMH til så lavt som 3 og har lest at den ikke endres så mye. I forbindelse med IVF ønsket de ny prøve og nå viser det seg at den er på 10(!!). Kan ikke skjønne det. Det eneste jeg har gjort er å ta Q10, så da må det jo ha hjulpet. Noen andre som har opplevd det samme?

AMH på blodprøver kan svinge litt. Har har som deg opplevd å få ulikt resultat.
Første blodprøve viste 8 i AMH, neste blodprøve ble tatt 1 måned senere og viste 12 i AMH.
På ultralyd telte legen 10 eggposer på meg, og fortalte da at min AMH i realiteten lå i mellom disse blodprøvene, på ca 10.
Hvor mange eggposer har de telt på UL på deg? Det kan variere fra syklus til syklus, men kan være et mer nøyaktig resultat enn blodprøve.

AMH på blodprøver kan svinge litt. Har har som deg opplevd å få ulikt resultat.
Første blodprøve viste 8 i AMH, neste blodprøve ble tatt 1 måned senere og viste 12 i AMH.
På ultralyd telte legen 10 eggposer på meg, og fortalte da at min AMH i realiteten lå i mellom disse blodprøvene, på ca 10.
Hvor mange eggposer har de telt på UL på deg? Det kan variere fra syklus til syklus, men kan være et mer nøyaktig resultat enn blodprøve.
Jeg skjønner ikke helt dette med telling av eggproser, men hun sa 4 poser på den ene siden og 3-4 poser på den andre. Vet du om det da er 4, eller sammenlagt som gjelder, altså 7-8? Dette var da jeg hadde mensen, vet ikke om det har noe å si.

Jeg skjønner ikke helt dette med telling av eggproser, men hun sa 4 poser på den ene siden og 3-4 poser på den andre. Vet du om det da er 4, eller sammenlagt som gjelder, altså 7-8? Dette var da jeg hadde mensen, vet ikke om det har noe å si.
Høres riktig ut det, da er nok din AMH rundt 8 :happy:
Jeg fikk ut 12 egg med min AMH, så selv om den er blitt lav gikk det veldig fint :happy: Når skal du i gang med stimulering?

Hv betyr eggposer i forhold til AMH? Er det maks antall egg du har igjen? Så om du hadde 12 AMH, fikk ut 12 egg, har du ingen igjen nå? Hilsen forvirret. :bookworm:

Hv betyr eggposer i forhold til AMH? Er det maks antall egg du har igjen? Så om du hadde 12 AMH, fikk ut 12 egg, har du ingen igjen nå? Hilsen forvirret. :bookworm:
Neida, det kommer nye egg hver måned! :happy: Så kort forklart har jeg ca 10-12 egg hver måned.

Vanligvis modner kroppen bare ett av disse eggene hver måned som går i eggløsning i en syklus uten medisiner. Men når man bruker follikelstimulerende sprøyter for ivf så modner man alle månedens egg samtidig. Så det er det som gjør at jeg fikk ut 12 egg.

Back
Topp