Stigning i hCG

1+1

....
Hallo! Ringte legekontoret i dag for å få hCG resultater. HCG på fredag lå på 77000, og mandagens prøve viser stigning til 104000. Prøver å roe meg litt på resultatene, men hadde jo en liten "blødning" igjen i går, kun litt brunt på papiret og leser om mange som har den slags. Om du kan mye om dette, bør jeg slappe av med den stigningen? Kjenner nervene er litt beroliget og symptomene er intakt.
 
Du kan nok helt trygt slappe av :) Kjempefin stigning, og brunt blod er gammelt blod vettu :)
 
Ja, nå kan du slappe godt av!
 
Du kan nok helt fint slappe av :) prøv å stol på kroppen din. Ikke så mye annet du kan gjøre uansett.
 
Jeg vet om flere venninner og bekjente som har slitt med blødninger gjennom svangerskapene sine - det er en voldsom psykisk belastning. Håper du får en tidlig ultralyd igjen? Ellers så må du bare prøve å slappe av, resultatet blir hva det blir.
Progesteron gjør at slimhinnene både i nese (derav mange tette neser) og underlivet hovner opp, og på sistnevnte kan det da lett sprekke blodkar. Håper dette går veien for deg :)
 
Jeg vet om flere venninner og bekjente som har slitt med blødninger gjennom svangerskapene sine - det er en voldsom psykisk belastning. Håper du får en tidlig ultralyd igjen? Ellers så må du bare prøve å slappe av, resultatet blir hva det blir.
Progesteron gjør at slimhinnene både i nese (derav mange tette neser) og underlivet hovner opp, og på sistnevnte kan det da lett sprekke blodkar. Håper dette går veien for deg :)

Der sa du det, psykisk belastende å svinge fra glede til bekymring hele tiden. Jeg kunne få en ny UL i løpet av uken om jeg trengte det, men roet meg litt på stigningen nå. Får se litt hvordan det går. Prøver å tenke at når jeg først har hatt en ufarlig blødning, er det større sjans for at det skjer igjen uten fare. Nå skal jeg finne på noe gøy, så jeg ikke bare ligger og grubler!
 
Hallo! Ringte legekontoret i dag for å få hCG resultater. HCG på fredag lå på 77000, og mandagens prøve viser stigning til 104000. Prøver å roe meg litt på resultatene, men hadde jo en liten "blødning" igjen i går, kun litt brunt på papiret og leser om mange som har den slags. Om du kan mye om dette, bør jeg slappe av med den stigningen? Kjenner nervene er litt beroliget og symptomene er intakt.
Jeg ville forsøkt å roe ned da ja. Merk deg at hcg synker naturlig når det har nådd en topp på rundt 100000 rundt uke 8-10. Slik at du ikke tar flere prøver og ser det har sunket og blir enda reddere :) Syns stigningen var veldig bra!
 
Jeg ville forsøkt å roe ned da ja. Merk deg at hcg synker naturlig når det har nådd en topp på rundt 100000 rundt uke 8-10. Slik at du ikke tar flere prøver og ser det har sunket og blir enda reddere :) Syns stigningen var veldig bra!

Det er jeg helt enig i, skjønte ikke helt poenget med denne heller, men nå som det er gjort er jeg jo glad for det :) Deilig å slappe litt mer av i dag. Nå vil jeg heller få oppfølging med UL. Fastlegen har det på kontoret, men er på ferie nå så får vente litt.
 
Så lenge du har stigning er det bra. Kan være du har en liten blodansamling i livmora som forårsaket blødningene. Men jeg personlig ville fått det sjekka igjen på en ul. blod kan også bare være ett sprukket blodkar..
 
Back
Topp