Stigende HCG og SA

Fuglen

Elsker forumet
Kan HCGen fortsette å stige selv om man har hatt en SA? Eller er det kanskje bare noe som skjer om man har blæremola?
 
Den har doblet seg på en uke. 29000 økt til 51000. Er det "sein stigning" tror du?

Vet ikke hvordan HCGen var sist jeg hadde blæremola.
 
Er du sikker på at deg ikke er en graviditet? Hvis ikke ville jeg sjekket med UL for å utelukke mola, høres skummelt ut:( håper du slipper mola!
 
Er du sikker på at deg ikke er en graviditet? Hvis ikke ville jeg sjekket med UL for å utelukke mola, høres skummelt ut:( håper du slipper mola!

Ikke sikker på noe. Men blødd en del, og hatt mye menssmerter, så klarer ikke se for meg at det er liv. Hatt mola før, håper jeg slipper det en gang til ... Har du hatt det?

Er henvist til UL!
 
Burde ikke stige så mye bare med rester.
Er du sikker på at du hadde en SA og ikke en uskyldig blødning?
Ville fått en UL for å sjekke ståa.

Lykke til
 
Burde ikke stige så mye bare med rester.
Er du sikker på at du hadde en SA og ikke en uskyldig blødning?
Ville fått en UL for å sjekke ståa.

Lykke til

Takk for ønske.
Ikke sikker på noe som helst. Bare ultralyd kan gi et mulig svar. Blødd siden natt til mandag forrige uke. :(
 
Takk for ønske.
Ikke sikker på noe som helst. Bare ultralyd kan gi et mulig svar. Blødd siden natt til mandag forrige uke. :(
Huff, skjønner du har gått utifra SA da.
Håper det ihvertfall ikke er mola og at du kan få en positiv overraskelse på UL.
Hvor langt er du på vei hvis det ikke har gått galt?
 
Jeg har også hatt det ja. Hos meg var blodet «merkelig» og litt klumpete (små blærer) når det blødde første gang. Men krysser fingrene mine for deg, håper det er baby og ikke dritten mola
 
Det er ikke en tvilling du har mistet da? At du har vært gravid med tvillinger? Da kan man vel blø en del.
 
Jeg mista en tvilling en gang, blødde sykt masse og en del klumper - bare jeg nøys så kom d masse og jeg blødde lenge - fikk tabletter for å minske blødningene. Jeg var såpass kort på vei at jeg ikke visste jeg var gravid så da mensen ikke kom et par uker etterpå tok jeg en test og den var positiv og har nå en gutt på 2 år[emoji170]

Håper der er tilfelle her også[emoji173]
Hva er mola?
 
Mola kort fortalt er morkakesvulst og er ikke forenelig med levende forster. Man produserer da HCG og den fremtoner seg som en graviditet, men en kan få skyhøye HCG verdier. Det er viktig å fjerne mola, da dette kan utvikle seg i skjeldne tilfeller til kreft. Skjer hos ca 1 av 2000 slik jeg forsto deg på gynekologen
 
Lykke til
oppdater her når du blir noe klokere da
 
Hei dere! Takk for mange svar, og takk for fingerkryssing. Kom til ultralyd på mandag, 100 % sikker på at det var snakk om SA. MEN, der var det liv! Vet ikke hva som kan ha skjedd. Gynekolog så ikke antydning til at det kan ha vært tvillinger... Mente det var litt kortere på vei enn det jeg hadde regna ut (skjønner ikke hvordan man kan være kortere på vei - jeg vet akkurat når jeg hadde sex?), men kom frem til at jeg var ca 8 uker på vei ut i fra lengde på foster. Skal tilbake på ultralyd på onsdag igjen. Håper ting ser like lovende ut da! Det viktigste for meg var at det ikke var mola igjen... Håper jeg slipper det!
 
Ikke sikker på noe. Men blødd en del, og hatt mye menssmerter, så klarer ikke se for meg at det er liv. Hatt mola før, håper jeg slipper det en gang til ... Har du hatt det?

Er henvist til UL!

Jeg har hatt komplett mola. Og blødde ikke men fikk ganske intense og jævlige magesmerter..
 
Hei dere! Takk for mange svar, og takk for fingerkryssing. Kom til ultralyd på mandag, 100 % sikker på at det var snakk om SA. MEN, der var det liv! Vet ikke hva som kan ha skjedd. Gynekolog så ikke antydning til at det kan ha vært tvillinger... Mente det var litt kortere på vei enn det jeg hadde regna ut (skjønner ikke hvordan man kan være kortere på vei - jeg vet akkurat når jeg hadde sex?), men kom frem til at jeg var ca 8 uker på vei ut i fra lengde på foster. Skal tilbake på ultralyd på onsdag igjen. Håper ting ser like lovende ut da! Det viktigste for meg var at det ikke var mola igjen... Håper jeg slipper det!
Ååå så koselige nyheter [emoji173] godt å høre at alt var bra[emoji1]
 
Hei dere! Takk for mange svar, og takk for fingerkryssing. Kom til ultralyd på mandag, 100 % sikker på at det var snakk om SA. MEN, der var det liv! Vet ikke hva som kan ha skjedd. Gynekolog så ikke antydning til at det kan ha vært tvillinger... Mente det var litt kortere på vei enn det jeg hadde regna ut (skjønner ikke hvordan man kan være kortere på vei - jeg vet akkurat når jeg hadde sex?), men kom frem til at jeg var ca 8 uker på vei ut i fra lengde på foster. Skal tilbake på ultralyd på onsdag igjen. Håper ting ser like lovende ut da! Det viktigste for meg var at det ikke var mola igjen... Håper jeg slipper det!

Gratulerer så mye!!! :D Så flotte nyheter!
 
Hei dere! Takk for mange svar, og takk for fingerkryssing. Kom til ultralyd på mandag, 100 % sikker på at det var snakk om SA. MEN, der var det liv! Vet ikke hva som kan ha skjedd. Gynekolog så ikke antydning til at det kan ha vært tvillinger... Mente det var litt kortere på vei enn det jeg hadde regna ut (skjønner ikke hvordan man kan være kortere på vei - jeg vet akkurat når jeg hadde sex?), men kom frem til at jeg var ca 8 uker på vei ut i fra lengde på foster. Skal tilbake på ultralyd på onsdag igjen. Håper ting ser like lovende ut da! Det viktigste for meg var at det ikke var mola igjen... Håper jeg slipper det!
Så gode nyheter! Husk at sæden kan leve inni deg opptil flere døgn, trenger ikke bli befruktet samme dag eller dagen etter man har sex!
 
Så gode nyheter! Husk at sæden kan leve inni deg opptil flere døgn, trenger ikke bli befruktet samme dag eller dagen etter man har sex!
Opptil en uke på det meste, så slingringsmonn er det i utgangspunktet nok av ja!



Godt alt så bra ut. Lykke til på UL neste uke
 
Back
Topp