UL viste noe rester, men ikke bekymringsverdig mye. Tok en ny blodprøve for å måle HCG, og denne er i økning. Så nå lurer jeg fælt på hva dette kan være. Gyn var heller ikke sikker, men satte meg opp på ny kontroll om to uker.
Kan det ha vært tvillinger, der en har satt seg en annen plass enn livmor? Har jo allerede fått bekreftet en graviditet i livmor. Har ingen smerter, så er redd for at egglederen plutselig skal sprekke i løpet av de to ukene før ny UL..
Så bra du blir fulgt opp!
Jeg hadde en SA i uke 6. Ble bekreftet på ultralyd der de så rester etter graviditet i livmor, men disse var nært åpningen og på tur ut.
Etter dette ble testene jeg tok hjemme bare sterkere. Jeg hadde fortsatt litt småblødninger en ganske lang periode. Etter 2,5 uke var jeg sluttet helt å blø.
Nesten 4 uker etter sa fikk jeg akutte magesmerter og ble innlagt. Tok en stund før de skjønte hva det var siden jeg helt sikkert ikke var gravid på nytt (hadde ikke hatt sex etter sa). På ultralyd så de ingenting i livmor, men jeg hadde fri væske i buk. De mistenkte først en cyste som hadde sprukket. Men da svar på blodprøvene kom hadde hcg økt som jeg mistenkte etter hjemmestestene.
Jeg ble operert og hadde exu på eggleder som måtte fjernes i tillegg til en moderat stor indre blødning.
Så da hadde jeg vært gravid med tvillinger og mistet den ene i sa og den andre exu.
Dette er nok veldig uvanlig. Gynekologen som opererte meg var over 60 år og sa han aldri hadde opplevd noe sånt før.
Veldig bra de følger deg opp, hvis du skulle være like uheldig som meg vil det sikkert oppdages tidligere. Men exu er visst veldig vanskelig å se på ultralyd.
Jeg ble forresten raskt gravid igjen etter dette å sitter her nå med babyen min
Masse lykke til! Sender gode tanker. Leit at du mistet, håper du slipper enda mer komplikasjoner