Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Jeg er suuper negtiv til søtningsmiddel annet en honning og sukker, men nå har det dukket opp et nytt jeg ikke har hørt om før. Stevia, noen som vil dele sin mening og erfaring om dette?
Eneste erfaringa jeg har er prøvd den fun safta med stevia, og den var ikke god.
også kjøpte jeg ett slikt glass med pulver/sukker, og da merka jeg ikke forskjell fra annet søtningsmiddel. Så det var jeg fornøyd med.
Stevia er ikke kunstig søtningsmiddel, men en naturlig sukkerart som ikke gir kalorier.
Veldig interessant at den ENDELIG er blitt "lovlig" i europa. Rørsukkerbransjen er en korrupt mafiabransje, og de har i flere tiår hatt monopol på sitt fetende og usunne rørsukker som vi alltid har brukt....(så en dokumentar på NRK forleden om dette; undertrykkingen og neglisjeringen av steviaplanten) Men NÅ kan det altså kjøpes, naturlig, derfor ingen grunn til skepsis!! (Men smaker jo ikke liiike bra som sukker da! Bot who cares om en har diabetes eller slanker seg? ) Bruker Stevia på risgrøten, havregryn ol til Theo ol slik at han ikke får så mye sukker i seg
Hmm kanskje jeg bør søke opp den dokumentaren. Har lest at det kan gi skade på forplantningsevnen... Så lenge det er mer naturlig enn asparmatan og acesulflan så.
Stevia kommer fra Steviaplanten Altså en plante, akkurat som rørsukker, Stevia er ikke fremstilt kjemisk. Jeg har til og med smakt steviaplanten :-D Supersøtt!!! Hehe..TENK om det var sukker som ble "oppdaget" i dag: Hadde jo vært ulovlig!!: "Fører til diabetes, fedme og tannråtelse" Såeh;-) Heia Stevia!! Hehe....men sukker SMAKER jo best da...
Har også Stevia i skuffen, smaken blir litt annerledes så det er ikke alltid den passer helt inn - men ja takk til å begrense det forferdelige sukkeret