Sterke smerter og blødninger.

Stemor_til_3_vil_bli_mamma

Flørter med forumet
Januarlykke 2020
Ja, da tror jeg at vi har mistet... :dontknow
Skulle være 6+1 i dag..

Jeg begynte å blø i går, først bare litt rosa, men så fikk jeg sterke smerter lignende menssmerter, i hele nederste del av magen og korsryggen. Og så ble det koagler i det rosa.. Det kom og gikk litt i løpet av dagen.
Men det var såpass vondt at jeg tenkte det ikke er normalt.

I natt blødde jeg også, ca en spiseskje i trusa og resten kom i do som koagler.. I dag har jeg enda mer vondt i magen enn i går... Så i dag er jeg sikker på at det er over. :sad010

Jeg føler allerede at jeg har mindre symptomer. Jeg er ikke like oppblåst, er ikke like sulten, puppene er ikke ømme lenger, jeg tisser ikke like ofte...

Det hadde vel vært for enkelt om dette gikk bra, med tanke på at jeg ikke ønsket meg barn før jeg var 35, og jeg og mannen begynte å prøve i januar (jeg ble 36 i februar), og vi prøvde kun to ganger. Det er litt for godt til å være sant at jeg skulle bli gravid så fort og få et barn ut av det, når andre stakkarer prøver i flere år.. Det har jeg tenkt mye på nå. . At det hadde vært veldig urettferdig. :( Og så begynte jeg ikke på folsyre før jeg fant ut at jeg var gravid den 17.april, så det blir bedre andre gang vi prøver, når vi prøver på riktig måte fra starten av. :shy:

Jeg fikk en prøvesmak av å være gravid da. Er glad jeg bare har visst det i 5 dager. Jeg har ikke rukket å knytte meg så sterkt til det enda sånn sett. :oops:
Har heller ikke rukket å dra til legen for å sjekke noe som helst. Men det må jeg selvfølgelig gjøre nå uansett, for å sjekke om alt er ute. Jeg tok også bilde av blodet, om legen trenger å se det.. Så mye rart man gjør... laughing1

Jeg har 7 positive graviditetstester, men streken har ikke blitt noe mørkere, og det har forvirret meg litt.. :dontknow cb digital sa 1-2 uker når jeg skulle være 5+1, så jeg har tenkt at hcg nivåene kanskje ikke har steget som de skal. Det må jo være et tegn det også..

Er det noen som vet hvor lenge smertene og blødningene varer? Jeg gleder meg bare til å bli ferdig så vi kan komme oss videre og prøve igjen... :-)

Trengte bare å lufte meg litt. Det er min første graviditet (ikke medregnet da jeg var gravid som 16-åring, tok angrepille og aborterte en knyttnevestor kyllingfiletbit i do flere mnd etter...)

Alt er litt skummelt når det er første gang kjenner jeg.. :pale

Så leit :( Masse lykke til videre! :Heartred

Så trist å høre :(
Har du tatt en g-test og sett om den har blitt svakere etter at du begynte å blø? Det er ikke uvanlig å blø i svangerskapet uten at noe er galt faktisk. Men når man blør i tillegg til smerter, lav hcg stigning og slikt er jo selvsagt et dårlig tegn :(

Vel, jeg har det litt som deg, tror jeg.

Fikk vite jeg var gravid for to dager siden, og har etter det hatt innmari smerter. Nesten så jeg ikke klarer røre på magen, sette meg ned eller bøye meg. Var på utemuseeum i går med storfamilien, gikk å svettet, og bare mannen min vet om graviditeten.

Testet i dag tidlig og det er like sterke streker. Blodet er blitt mere brunt.
Er helt forvirret.

Kanskje det bare var innmari luftsmerter, for jeg tok en sånn tyggetabletter mot luftsmerter, og dagen i dag er smertefri.

Skal stikke innom enten labben hos fastlegen eller helsestasjonen for blodprøve. Og regne ut litt...

Skulle være 6+1 i dag..

Jeg begynte å blø i går, først bare litt rosa, men så fikk jeg sterke smerter lignende menssmerter, i hele nederste del av magen og korsryggen. Og så ble det koagler i det rosa.. Det kom og gikk litt i løpet av dagen.

I natt blødde jeg også, ca en spiseskje i trusa og resten kom i do som koagler.. I dag har jeg enda mer vondt i magen enn i går... Så i dag er jeg sikker på at det er over. :sad010

Jeg føler allerede at jeg har mindre symptomer. Jeg er ikke like oppblåst, er ikke like sulten, puppene er ikke ømme lenger, jeg tisser ikke like ofte...

Det hadde vel vært for enkelt om dette gikk bra, med tanke på at jeg ikke ønsket meg barn før jeg var 35, og jeg og mannen begynte å prøve i januar (jeg ble 36 i februar), og vi prøvde kun to ganger. Det er litt for godt til å være sant at jeg skulle bli gravid så fort og få et barn ut av det, når andre stakkarer prøver i flere år.. Det har jeg tenkt mye på nå. . At det hadde vært veldig urettferdig. :( Og så begynte jeg ikke på folsyre før jeg fant ut at jeg var gravid den 17.april, så det blir bedre andre gang vi prøver, når vi prøver på riktig måte fra starten av. :shy:

Jeg fikk en prøvesmak av å være gravid da. Er glad jeg bare har visst det i 5 dager. Jeg har ikke rukket å knytte meg så sterkt til det enda sånn sett. :oops:
Har heller ikke rukket å dra til legen for å sjekke noe som helst. Men det må jeg selvfølgelig gjøre nå uansett, for å sjekke om alt er ute. Jeg tok også bilde av blodet, om legen trenger å se det.. Så mye rart man gjør... laughing1

Jeg har 7 positive graviditetstester, men streken har ikke blitt noe mørkere, og det har forvirret meg litt.. :dontknow cb digital sa 1-2 uker når jeg skulle være 5+1, så jeg har tenkt at hcg nivåene kanskje ikke har steget som de skal. Det må jo være et tegn det også..

Er det noen som vet hvor lenge smertene og blødningene varer? Jeg gleder meg bare til å bli ferdig så vi kan komme oss videre og prøve igjen... :)

Trengte bare å lufte meg litt. Det er min første graviditet (ikke medregnet da jeg var gravid som 16-åring, tok angrepille og aborterte en knyttnevestor kyllingfiletbit i do flere mnd etter...)

Huff, føler med deg:( Opplevde det samme i september, mistet ca.6+2. For min del gikk det over ganske fort, blødde i noen dager men magekrampene ga seg etter bare et par dager. Det var litt verre psykisk, orket ikke dra på jobb så fikk et par dagers sykemelding. Jeg hadde heller ikke tester som ble sterkere, så derfor var jeg litt skeptisk hele veien. Jeg gikk rett inn i normal syklus igjen da, og selv om jeg mistet en gang til i desember (enda tidligere, bare ca.4+4) så har syklusene holdt seg normale og jeg er nå gravid igjen. Har det fortsatt liggende og murre i bakhodet, er ganske redd for å miste igjen men denne gangen har jeg i hvert fall fått veldig sterke tester og i tillegg god økning, så jeg er litt mer optimistisk nå. Er 5+6 i dag. Veeeldig spent...

Håper dette går fort over for deg, og at du blir raskt gravid igjen. Selv om dette kanskje ikke hjelper å høre akkurat nå så kan det være en trøst å vite at du i det minste kan bli gravid. Det hjalp meg litt. Masse lykke til...! Hang in there...

Så utrolig leit å høre :(:( Greit å få sjekket hos lege/gyn sånn at du er sikker..
Hvis det er sånn at det ikke gikk riktige veien for dere nå så håper jeg du fort blir gravid igjen når dere er klare for det :Heartred
*tenker på deg*

Så trist å høre:( <3 håper du blir raskt gravid igjen! Det er kanskje i gen trøst nå, men jeg ble gravid igjen måneden etter at jeg mista, krysser fingrene for at det går like fort for dere! Sender en klem <3

Veldig leit å lese dette :( Håper det går bra med deg etter forholdene, og som de andre over her sier, at du blir raskt gravid igjen. Sender deg masse gode tanker <3

Skulle være 6+1 i dag..

Er det noen som vet hvor lenge smertene og blødningene varer? Jeg gleder meg bare til å bli ferdig så vi kan komme oss videre og prøve igjen... :)

Så leit å lese kjære deg:Heartbigred
Det høres ut som det kan være SA du har, spesielt med tanke på at du har smerter. Kan ha blødninger uten noe er farlig også, men kontakt legen når du har smerter. Det høres nokså likt SA min i November. Fikk mensen fort tilbake som normalt også her, jeg blir 36 i år.

En annen grunn for kontaktet legen er om du har Rhesus negativ blod skal du ta sprøyte for å forhindre at kroppen kan produserer antistoffer ved senere svangerskap om fosteret er Rhesus pluss.

Lykke til :) men du så leit :(

Så trist å høre :(
Har du tatt en g-test og sett om den har blitt svakere etter at du begynte å blø? Det er ikke uvanlig å blø i svangerskapet uten at noe er galt faktisk. Men når man blør i tillegg til smerter, lav hcg stigning og slikt er jo selvsagt et dårlig tegn :(

Ja, jeg tok en digital i stad, som fremdeles viser 1-2 uker. Det gjorde den jo for en uke siden også, så det også gjør meg ganske sikker. :-(

Vel, jeg har det litt som deg, tror jeg.

Fikk vite jeg var gravid for to dager siden, og har etter det hatt innmari smerter. Nesten så jeg ikke klarer røre på magen, sette meg ned eller bøye meg. Var på utemuseeum i går med storfamilien, gikk å svettet, og bare mannen min vet om graviditeten.

Testet i dag tidlig og det er like sterke streker. Blodet er blitt mere brunt.
Er helt forvirret.

Kanskje det bare var innmari luftsmerter, for jeg tok en sånn tyggetabletter mot luftsmerter, og dagen i dag er smertefri.

Skal stikke innom enten labben hos fastlegen eller helsestasjonen for blodprøve. Og regne ut litt...

Huff, det er ikke noe moro å oppleve. Og det er vanskelig når ikke folk vet. Her har de tre bonusbarna mine kommet hjem, og jeg synes det er vanskelig å late som ingenting når jeg ikke orker annet enn å ligge på sofaen

Jeg håper du får svar raskt. Det er jo ikke noe å gjøre med, men det er greit å få det avklart så ikke man trenger å lure lenger. <3
Ønsker deg lykke til og føler med deg.

Huff, føler med deg:( Opplevde det samme i september, mistet ca.6+2. For min del gikk det over ganske fort, blødde i noen dager men magekrampene ga seg etter bare et par dager. Det var litt verre psykisk, orket ikke dra på jobb så fikk et par dagers sykemelding. Jeg hadde heller ikke tester som ble sterkere, så derfor var jeg litt skeptisk hele veien. Jeg gikk rett inn i normal syklus igjen da, og selv om jeg mistet en gang til i desember (enda tidligere, bare ca.4+4) så har syklusene holdt seg normale og jeg er nå gravid igjen. Har det fortsatt liggende og murre i bakhodet, er ganske redd for å miste igjen men denne gangen har jeg i hvert fall fått veldig sterke tester og i tillegg god økning, så jeg er litt mer optimistisk nå. Er 5+6 i dag. Veeeldig spent...

Håper dette går fort over for deg, og at du blir raskt gravid igjen. Selv om dette kanskje ikke hjelper å høre akkurat nå så kan det være en trøst å vite at du i det minste kan bli gravid. Det hjalp meg litt. Masse lykke til...! Hang in there...

Veldig godt å lese svaret ditt, det gir meg masse håp om at det vil gå over raskt og at vi vil klare det igjen <3
Forferdelig at du har opplevd det så mange ganger, men herlig å lese at du føler det er større sjanse denne gangen. Jeg synes også det høres ut som om det vil gå veien for deg nå.
Ønsker deg masse lykke til <3

Ja, jeg tok en digital i stad, som fremdeles viser 1-2 uker. Det gjorde den jo for en uke siden også, så det også gjør meg ganske sikker. :-(
Du kan ikke ha hatr eggløsning senere enn antatt da?
Stor klem:( veldig trist

Så utrolig trist å lese dette. Jeg sender deg masse varme tanker<3

Så utrolig leit å høre :(:( Greit å få sjekket hos lege/gyn sånn at du er sikker..
Hvis det er sånn at det ikke gikk riktige veien for dere nå så håper jeg du fort blir gravid igjen når dere er klare for det :Heartred
*tenker på deg*

Tusen takk <3
Ja, jeg synes jeg må få sjekket litt for sikkerhetsskyld. Finne ut om det er SA eller noe annet galt. Det vil nok gi meg litt peace of mind i det minste :-)

Høres nok dessverre ut som en SA... Veldig trist :Heartred

Jeg har opplevd både medisinsk abort i uke 7 og SA uke 10, opplevde det veldig likt. Sterke smerter/kramper (menssmerter*1000) , og store klumper med blod. Smertene varte ca. 5-7 timer, hvis jeg husker riktig. Men da var det så vondt at jeg ikke klarte å gjøre noe annet enn å ligge på gulvet å vri meg eller sitte på do. Klumpene ga seg etter et par dager, ble gradvis mindre. Og blødde gradvis mindre, til bare spotting, i ca. 2 uker.

Da jeg hadde SA, begynte det med litt blødning 2 dager før, fikk da tul på sykehuset for å undersøke. Men SAen skjedde dagen før timen, så fikk sjekket at alt kom ut.

Skjønner at du tenker som du gjør om at det ikke er rettferdig at det skulle gå så lett for deg, det må du gjerne gjøre hvis det er en trøst. Hvis ikke, syns jeg ikke du skal trenge å tenke slik. Det er forskjellig for alle, og mange klarer å bli raskt gravide, og mange opplever ikke SA. I slike forum er det sikkert større andel av de som har brukt lengre tid for å bli gravide siden det kan være fint å dele med andre.
Din opplevelse er uansett bare din, og den skal du få lov til å ha :Heartred

Samtidig er det veldig vanlig å oppleve SA, og det er ingen grunn til å tro at det ikke skal gå på neste forsøk :happy: Når man slutter å blø, er det bare å prøve igjen, så lenge man føler seg klar for det. Og det sies at det kan være lettere å bli gravid da, fordi man fortsatt har hcg igjen... :happy:

Hcg-nivået kan bruke litt tid på å synke, så ikke sikkert du ser noe på tester ennå. Bør være negativ etter 4 uker.

Lykke til! :Heartred

Back
Topp