Sterke ord ang abort

*LillMi*

Gift med forumet
Ei jeg kjenner hadde delt denne historien på facebook, en lege som setter et veldig sterkt perspektiv på det å ta abort.

A worried woman went to her gynecologist and said:

'Doctor, I have a serious p...roblem and desperately need your help! My baby is not even 1 year old and I'm pregnant again. I don't want kids so close together.'

So the doctor said: 'Ok and what do you want me to do?'

She said: 'I want you to end my pregnancy, and I'm counting on your help with this.'

The doctor thought for a little, and after some silence he said to the lady: 'I think I have a better solution for your problem. It's less dangerous for you too.'

She smiled, thinking that the doctor was going to accept her request.

Then he continued: 'You see, in order for you not to have to take care of 2 babies at the same time, let's kill the one in your arms. This way, you could rest some before the other one is born. If we're going to kill one of them, it doesn't matter which one it is. There would be no risk for your body if you chose the one in your arms.'

The lady was horrified and said: 'No doctor! How terrible! It's a crime to kill a child!'

'I agree', the doctor replied. 'But you seemed to be OK with it, so I thought maybe that was the best solution.'

The doctor smiled, realizing that he had made his point.

He convinced the mom that there is no difference in killing a child that's already been born and one that's still in the womb. The crime is the same!

If you agree, please SHARE.

Together we can help save precious lives!

Love says, 'I sacrifice myself for the good of the other person.' Abortion says, 'I sacrifice the other person for the good of myself.'

By: Life is Dangerous: Let's Ban It

Jeg må si meg enig.... 

Med mindre barnet er resultat av en voldtekt, fosteret er skadet eller det er farlig for mor å gjennomføre svangerskapet. 

vil ikke si sterke..men idiotiske ord!

Er ingen som har rett til å dømme eller bestemme hvorvidt en jente skal fullføre eller avbryte. 

For meg så er ikke de to tingene det samme...

lctj skrev:

Er ingen som har rett til å dømme eller bestemme hvorvidt en jente skal fullføre eller avbryte. 

Enig.

jeg syns den ble veldig drøy!

Jeg vil heller si idiotiske ord. Hvem kan bestemme hva som er rett for denne mora? Jeg syns ikke abort skal brukes som preavnsjon, men at det er drap, det ser jeg bare ikke...

Labambie skrev:
Jeg må si meg enig.... 

Med mindre barnet er resultat av en voldtekt, fosteret er skadet eller det er farlig for mor å gjennomføre svangerskapet. 

Signerer denne...

Den var litt for drøy for min del! Jeg synes ikke abort skal bli brukt som prevensjon, man må ta konsekvensene av det man gjør. Men å si at det er det samme å drepe en unge på nesten 1 år som å ta et foster på noen uker - nei det blir ikke riktig!

Og det er kanskje tryggere å drepe ettåringen enn å utføre aborten, men det er jaggu ikke helt trygt å føde heller, som hun må gjøre på nytt om det ble den "løsningen".

Hadde dette vært en sann historie, hadde den legen mistet lisensen sin.

Sweet Chili skrev:

Labambie skrev:
Jeg må si meg enig.... 

Virkelig? Synes du det er det samme å drepe et barn på et år og et ti uker gammelt foster?

Jeg synes det var en utrolig drøy måte å si det på, men poenget er jo der. Hvem er vi som skal bestemme når det er et verdig liv og ikke? 

MiniBolle2012 skrev:
Den var litt for drøy for min del! Jeg synes ikke abort skal bli brukt som prevensjon, man må ta konsekvensene av det man gjør. Men å si at det er det samme å drepe en unge på nesten 1 år som å ta et foster på noen uker - nei det blir ikke riktig!

Enig med deg!

Labambie skrev:
Jeg må si meg enig.... 

Syntes det var alt for drøyt å slenge ut her som det faktisk er enkelte som er eller har vært i situasonen... Alle har rett til å mene sitt, men å gni det inn på den måten er rett og slett stygt gjordt...

lctj skrev:

Enig!

Jeg deler ikke den oppfatningen, da det er mange grunner til at man kan velge abort som en utvei. Men jeg synes at vi må tåle å høre at det er folk som ser det på den måten (uten at ts nødvendigvis mener dette er riktig)

MalinDalin skrev:
jeg syns den ble veldig drøy!

Jeg også! Så den på ei venninnes facebookside idag og reagerte litt...

Et idiotisk perspektiv.
Ja, jeg mener det er en ekstremt dårlig grunn at man ikke ønsker to tette, men det kan være mange årsaker til det.
Kanskje man har en sykdom eller en økonomi som gjør det umulig.
Og kanskje man har brukt prevensjon, men blitt gravid likevel.
Hva gjør man da?
Jeg sier ja til at kvinner får bestemme over sin egen kropp, men selvfølgelig nei til abort som prevensjon!

Back
Topp