Sterke menstruasjonslignende smerter

Bkno2104760

Første møte med forumet
Hei,
Jeg er 4+3 og har hatt smerter i en uke nå. Startet relativt mildt, men har tatt seg opp de siste par dagene. Snakket med sykepleier på fredag som sa det ikke var normalt, og skrev resept på smertestillende. Jeg har ikke villet ta smertestillende, men bruker mye varmepute for å lindre smerten som er ganske konstant. Har ikke tegn til voldsomme blødninger.
Føler ikke smertene er sterkere på ene siden, men har jo vært inne på tanken om ektopisk graviditet.
Er det noen som har opplevd lignende?

Ikke for å virke krass, men jeg foreslår at du hører med helsepersonell, og ikke ett forum.

Jeg hadde helt ekstreme smerter i første svangerskap og det begynte ca. 12-13 dpo og varte i 2 uker. Var så ille at jeg lå i fosterstilling og hylte i smerter. Endte opp med å bli innlagt på sykehuset og åpnet med kikkhull med mistanke om exu eller vridd eggstokk. De fant ingenting feil, og jeg trengte oxynorm i en periode når smertene var på det værste. Det er ikke normalt, men de klarte heller ikke å finne ut hvorfor jeg hadde det sånn. Anbefaler deg å ta kontakt med lege om det fortsetter

Hei,
Jeg er 4+3 og har hatt smerter i en uke nå. Startet relativt mildt, men har tatt seg opp de siste par dagene. Snakket med sykepleier på fredag som sa det ikke var normalt, og skrev resept på smertestillende. Jeg har ikke villet ta smertestillende, men bruker mye varmepute for å lindre smerten som er ganske konstant. Har ikke tegn til voldsomme blødninger.
Føler ikke smertene er sterkere på ene siden, men har jo vært inne på tanken om ektopisk graviditet.
Er det noen som har opplevd lignende?
Jeg sniker fra Juni, men jeg hadde dette fra rundt 4+0 til 5+5! Ikke hatt noe nå siste 4 dagene, så håper det nå er ferdig. Mine var nok ikke like konstante som dine, men når det stod på var det fryktelig vondt.

Smertene var såpass ille at jeg syns det lignet mer på riene jeg fikk av en medisinsk abort i uke 10 tidligere, enn vanlige mensensmerter. Jeg valgte som deg å unngå smertestillende, men har brukt mye varmeflaske.

Fant ingenting som hjalp underveis dessverre, så har ingen gode råd for å minske ubehaget. Men legen min mente i hvert fall at hun ofte hadde hørt lignende historier, spesielt hos førstegangsfødende med en SA eller MA bak seg! Og at det ikke var noe grunn til bekymring så lenge det ikke tok seg veldig opp, eller kom sammen med blødninger. Skulle også være oppmerksom på om det begynte å stråle mye i ryggen (for meg var det mest nedover underlivet i stedet). Rådførte meg en del i juni-gruppen når det stod på, og fikk mange svar fra andre som hadde det likt (og som nå har friske barn, eller som har sett hjerteslag på UL). Så det trenger ikke å bety at noe er galt :Heartpink

Jeg har en exu bak meg, og opplevde ikke noe sånt den gangen. Legen mente også at det neppe var et tegn på det denne gangen heller, siden smerten er i hele magen og ikke konsentrert på en side.

Håper det snart gir seg for deg også :Heartpink Og ville bedt legen om oppfølging om ikke det gir seg snart!

Back
Topp