Sterke menssmerter og en liten blødning :(

FrøkenFin

Glad i forumet
Marsipanene 2019
Septemberlykke 2021
Våknet i natt med ganske sterke menssmerter.. Er i uke 6 idag eller i morra, alt etter min eller legens telling. Ingen blødning før jeg måtte tisse nå istad. Da kom det bittelitt mørkt blod. Jeg har ikke blødd etter dette.

Hva burde jeg gjøre? Nå ligger jeg med varmeflaske på magen, som er det eneste som gjør smerte litt utholdelige.. Burde jeg ringe legevakta? Er det noe de kan gjøre? Eller må jeg bare vente til i morra, og får ringt fastlegen min da?

Ååååå :(
 
Jeg hadde veldig sterke menssmerter for to uker siden. Var helt sikker på at det var en spontanabort, og ventet bare på blødningen. Blødde bittelitt samme kvelden, og litt dagen etter (alt blodet var brunt). Ble sendt på ultralyd to dager etter. Der kunne vi se et foster, men ingen hjertelyd. Siden jeg var akkurat 6 uker på vei mente gynekologen at det kunne være helt normalt.. Skal på ny ultralyd neste mandag. Har mange symptomer, men aner ikke om det er noe som lever der inne.

Dersom smertene ikke gir seg, tror jeg at jeg ville ha tatt kontakt med legevakt.
Dette trenger ikke bety abort!
 
Da ringte jeg, og fikk beskjed om å komme rett ned. Men lang ventetid da, så blir visst der i noen timer sa dem.....

Ingen fin dag :(
 
Da har jeg vært der nede. Over 3 timer på venterommet, og toppen 10 minutter inne hos legen. Han målte blodtrykket mitt (som var fint), også skrev han en henvisning til ultralyd ved sykehuset i morgen tidlig.

I mellomtiden må jeg bare vente i uvissheten. Fått beskjed om å holde meg i ro, og ikke ta noen tunge løft. Har så vondt uansett, så noe annet en sofaen frister ikke :(

Krysse fingra for at blødningen ikke blir større, og at alt er i orden med den lille. Så fryktelig redd :(
 
Uff, så ekkelt. 
Og så teit at du ikke fikk UL med det samme i dag! Fælt å måtte vente til i morgen på svar.. 
Men det trenger ikke være SA, jeg hadde stadige blødninger i mitt forrige svangerskap og det gikk helt fint. Men det er aldri gøy å se blod når man er gravid..
Klem til deg, håper du får se et bankende hjerte i morgen!
 
jeg tenkte på svangerskap utenfor livmor jeg, men det behøver ikke være noen ting. Krysser fingre og tær for deg! Lylke til i morgen!
 
Jeg hadde blødning med begge mine forrige... og begge er friske flotte barn ;) Skjønner at du er bekymret, men trenger ikke være noe galt!
 
Huff da... God bedring og lykke til i morgen ;)
 
Dere som hadde blødninger.. hadde dere "menssmerter" samtidig? Det føles akkurat som menssmerter, rundt eggstokkene, korsryggen og litt nedover låra.. (akkurat som jeg pleier å ha vondt, når jeg får mensen)

Forskjellen er at jeg blør veldig lite i forhold til vanlig..
 
Jeg hadde også blødning i mitt forje svangerskap men fødte en frisk fin jente til termin. Er normalt, men skjønner godt du blir litt urolig. Lykke til på ultralyd i morgen. Krysser fingrene for deg.
 
Håper alt er bra med din lille... 

Hvis det er noen trøst hadde jeg bittelitt blod to ganger når jeg var gravid med vesla mi, og hun er en helt frisk og fin jente på nesten 17 mnd nå!

Krysser fingrene for deg!!
 


FrøkenFin skrev:
Dere som hadde blødninger.. hadde dere "menssmerter" samtidig? Det føles akkurat som menssmerter, rundt eggstokkene, korsryggen og litt nedover låra.. (akkurat som jeg pleier å ha vondt, når jeg får mensen)

Forskjellen er at jeg blør veldig lite i forhold til vanlig..



Nei, jeg hadde aldri smerter... Så jeg ville nok kontaktet legen. Lykke til!
 
Uff, skummelt, håper virkelig det går bra, høres ikke ut som du har blødd mye da, trenger jo ikke være no farlig, ekkelt uansett.......

 
uff vet hvordan du har det. har selv blødd og vet ikke om det er no liv der, fordi de ikk kan se no foster enda.. har vært inn og ut på sykehus de siste to ukene, og skal på ny ul på torsdag hvor jeg håper jeg får se et hjerte banke:) jeg har ikke bllødd mmye jeg heller, men gud så skummelt.. rart du ikke fikk ul med en gang men åssen har det gått?? håper på oppdatering:)
 
Da har jeg vært på ultralyd, og de fant ikke noe baby i magen min, bare rester... :( De mente at jeg allerede hadde blødd ut det som har vært, selvom jeg har blødd veldig lite i forhold til en vanlig mens..

Jeg tok hCG-blodprøve, og skal tilbake igjen på onsdag for å sammenlikne. Men det er nok bare for å bekrefte at kroppen ordner opp selv.

Så utrolig mye tristere enn jeg hadde trodd, mitt første svangerskap, også går det ikke....
 
Så trist å høre...Håper du blir fort gravid igjen,og at spiren klamrer seg fast i 9 mnd!! :D
 
Back
Topp