Sterke 'menssmerter' i tak i rygg/mage

LinnSukkerspinn

Glad i forumet
Kynnere har jeg hatt (tidevis sterke) siden tidlig i 2.trimester.
Men siste ukene har jeg vært plaget med tidevis sterke menslignende smerter i nedre del av magen, som strekker seg til ryggen. Smerten kommer i tak og må puste meg gjennom de. Minner meg om begynnelsen på rier under sist svangerskap, noe heeeelt annet enn alle kynnerene jeg har.

Først kom de gjerne 'provosert' etter dager med flyttestress, mas, lite mat og/eller søvn. Men i det siste har de kommet helt uprovosert - som denne helgen etter mye søvn og ro - liten tur på senteret og plutselig kom det i tak... utrolig frustrerende og slår meg helt ut.. skjedde også i går mens jeg var på badet om morgenen.

Snakket med føden som henviste meg til helsestasjon og jordmor. Var der i dag.Litt høyt blodtrykk og fremdeles litt protein i urin, men ikke faretruende. Det hun satt spørsmålstegn ved var de smertene jeg i perioder føler på utover de vanlige kynnerene...
Sjekket meg også og lillegutt ligger allerede med hodet godt nede i bekkenet... Det er jo litt tidlig..

Så nå er jeg beordret til ro og skal inn til riksen til sjekk.. Sliter med å holde meg i ro men får lytte til fagfolk :) Og prøve senke skuldrene best mulig...
 
Ja, det er vel ikke så mye å gjøre bortsett fra å ta det heeeeeelt med ro... Hvor langt på vei er du??


Sent from my iPad using Tapatalk HD
 
Termin 15.05 så er 27 fullgåtte i dag.. Men er jo altfor tidlig :-/
Merker jeg blir litt motløs.. Nylig flyttet inn i nytt hjem og mye her som skulle vært gjort, og mye jobb jeg helst skulle fått tatt del i . Så sliter med samvittigheten både i forhold til mann, barn i heimen og jobben - men er vel bare slik det må være nå?!... Viktigste er at lillegutt forblir der inne en god stund til, synes jeg ..
 
Termin 15.05 så er 27 fullgåtte i dag.. Men er jo altfor tidlig :-/
Merker jeg blir litt motløs.. Nylig flyttet inn i nytt hjem og mye her som skulle vært gjort, og mye jobb jeg helst skulle fått tatt del i . Så sliter med samvittigheten både i forhold til mann, barn i heimen og jobben - men er vel bare slik det må være nå?!... Viktigste er at lillegutt forblir der inne en god stund til, synes jeg ..
Det er nok kroppen som sier at nok er nok.. Jeg ville lyttet og så får dårlig samvittighet bare vike.. Ikke så lett, jeg må også forsake familien en del pga bekkenløsningen, men det er jo bare en kort periode så vi får bare bite tenna sammen og tenke at det å gro barn er hovedjobben vår akkurat nå..


Sent from my iPad using Tapatalk HD
 
huff, dette hørtes ikke så festlig ut nei! Er det familie eller venner som kan komme å hjelpe dere med flyttingen? Du gjør ett veldig klokt valg med å holde deg i ro.. Kan tenke meg det er vanskelig da! Lurt, men vanskelig =( =) Krysser fingrene for at lillegull holder seg i magen din LEEEENGE! =)
 
Er vel ikke så mye annet enn å holde seg helt i ro......


Sent from my GT-P7310 using BV Forum
 
Dette er jo ca sånn jeg har det og.. Føden sa til meg at det hørtes helt normalt ut. Men sist jeg nevnte det for jordmor ble hun litt bekymra og mente at jeg skulle ta det med ro FØR dette skjedde. Jeg har opplevd det gjenvlig gjennom dagen, men mest på kvelden når jeg ska legge meg helt siden torsdag..

Skal til jordmor på onsdag, så får snakke med henne da..

Men som sagt, føden mente ikke det var noe farlig på meg heller.. Særlig ikke når det ikke var noe blod..
 
så sant så sant - er eneste medisin :) Men samtidig er det ikke bare bare for en som elsker å være i full aktivitet.
det er det ikke,sliter jeg og,menmå tenke på at det er over om noen mnd....
 
Krysser fingrene for at alt går greit og at det er
null stress.. Men når jeg får intense smerter takvis som må
pustes gjennom når som helst på dagen i lange perioder og
babyen viser seg å allerede ligge godt nede i bekkenet så
liker jeg det ikke så godt. Men bekymrer meg ikke for
mye før det er nødvendig... Men jordmor henger seg også
oppi alt psykisk stress jeg har vært gjennom siste tiden,
kan visst alene ha en påvirkning samt mamma har slitt med
premature rier, så greit det sjekkes ut :)
 
Uff, håper at det bare er lureri.. Jeg var veldig plaget med det samme fra uke 32 sist, føltes akkurat ut som rier syntes jeg da, var og på føden på sjekk i uke 32 og de trudde jeg skulle føde den helga for var moden og alt. Men ingenting skjedde og lillegutt kom 8 dager før termin. Men tappa meg helt for krefter husker jeg og fryktelig slitsomt når dette ble hver dag i nesten 2mnd.
Kanskje prøve med noe akupunktur eller slikt å se om det kan roe det litt.

Masse tenker på deg klemmer.
 
Takk j02j06g09g13 <3

Jordmor har snakket med Riksen og de vil ha meg inn kl 11:00 i morgen til sjekk. Om ikke annet er det godt å bare få avkreftet at smertene og at han ligger godt nede i bekkenet kun er noe jeg må føle til og ikke fører til modning. Skulle de finne ut noe annet så er det jo forsåvidt også veldig godt å få dette bekreftet slik at man må ta hensyn :)
 
Back
Topp