Sterke magesmerter

tittenmeg

Flørter med forumet
I dag våknet jeg og fikk med en gang utrolig sterke magesmerter. Det reiv og sleit i livmorsbåndene og jeg klarte ikke å stå oppreist. Jeg begynte å svette helt villt og det kjentes ut som jeg skulle spy. I stedenfor fikk jeg kraftig diare. Magesmertene gikk ikke over selv om jeg fikk gått på do. Jeg lå på baderomsgulvet lenge og skalv og visste ikke hvor jeg skulle gjøre av meg. Sterke smerter i livmorsområdet. Det verste varte i ca 1,5 time. Jeg var helt sikker på at nå hadde jeg en SA. Jeg har ikke hatt blødninger. Hva tror dere? Har fremdeles vondt, men ikke som det var. Jeg er utrolig engstelig. Er 6+5 i dag.

Jeg har også mye "menssmerter", husker det var slik forrige gang også. Hvis du ikke blør er det nok bare livmoren som strekker seg.

Jeg har også mye "menssmerter", husker det var slik forrige gang også. Hvis du ikke blør er det nok bare livmoren som strekker seg.
Det kjenner jeg til. Har slike strekk hele tiden. Dette var ikke som det. Aldri opplevd slik smerte før (utenom under fødselen )

Jeg tror kanskje at jeg ville ha kontaktet legen. Det hørtes veldig voldsomt ut. Mest sannsynlig er alt bra, men godt å være på den sikre siden :)

Sådan smärta hade jag efter uttag av ägg..låg nästan på badrumsgolvet ..men det var visst pga förstoppelse...men fy sjutton vad ont det gjorde. Det gjorde ont i livmodern ..

Har det gått över nu då du fick gå på toaletten?

Her kommer en oppdatering. Jeg gikk til legen. Ble videresendt til ultralyd på sykehuset for å utelukke svangerskap utenfor livmoren. Det var en baby med bankende hjerte i livmoren :). Veldig bra. De oppdaget noen store cyster på den ene egglederen, og mest sannsynlig har en av disse sprukket i dag tidlig, derav smerten. Skal få ekstra oppfølging videre :).

Her kommer en oppdatering. Jeg gikk til legen. Ble videresendt til ultralyd på sykehuset for å utelukke svangerskap utenfor livmoren. Det var en baby med bankende hjerte i livmoren :). Veldig bra. De oppdaget noen store cyster på den ene egglederen, og mest sannsynlig har en av disse sprukket i dag tidlig, derav smerten. Skal få ekstra oppfølging videre :).
Så bra! Det var veldig kjekt å høre :) Gratulerer så mye med et bankende hjerte ♡

I dag våknet jeg og fikk med en gang utrolig sterke magesmerter. Det reiv og sleit i livmorsbåndene og jeg klarte ikke å stå oppreist. Jeg begynte å svette helt villt og det kjentes ut som jeg skulle spy. I stedenfor fikk jeg kraftig diare. Magesmertene gikk ikke over selv om jeg fikk gått på do. Jeg lå på baderomsgulvet lenge og skalv og visste ikke hvor jeg skulle gjøre av meg. Sterke smerter i livmorsområdet. Det verste varte i ca 1,5 time. Jeg var helt sikker på at nå hadde jeg en SA. Jeg har ikke hatt blødninger. Hva tror dere? Har fremdeles vondt, men ikke som det var. Jeg er utrolig engstelig. Er 6+5 i dag.
Jeg opplevde dette hver dag fra 4 dager før ikm til jeg var 4+4 på vei. Akkurat slik du beskriver det, kaldsvette, sinnsyke kramper, diaré, nesten oppkast osv, men ikke blødning. Min lege trodde ikke dette kunne være forenlig med liv, men fordi det var så tidlig ville man ikke se noe på ultralyd og jeg måtte bare vente å se. Nå er jeg 8+2 (sniker fra februar) og fortsatt gravid :)

For meg var disse smertene veldig like menskrampene jeg hadde da jeg var i tenårene, bare at da var de enda mer som rier, dvs de kom tettere og tettere og kraftigere og kraftigere, frem til det gradvis gikk lengre tid mellom hver krampe. Som gravid opplevde jeg det som bare én laaaang krampe som varte i 30-60 min. Fikk disse ca 3 ganger ila døgnet. Vet ikke akkurat hva det var, men alt har hvertfall gått bra! :)

Kjekt å høre at spiren din fortsatt sitter trygt og godt i livmora og at det ikke var den som var årsak til magevondt.
Så bra at du også får ekstra oppfølging. Hørtes ikke godt ut det der nei!

Jeg har noe av de samme smertene og tegnene som du har, jeg har fått beskjed om irritert tarm.. gjør sykt vondt :/

Back
Topp