Sterke magesmerter om natten?

matti_79

Andre møte med forumet
Hei!
Noen som vet om det er vanlig å ha kraftige magesmerter om natten? De kan være så sterke at jeg blir kvalm... Ellers, om dagen har jeg aldri så sterke smerter. Jeg ringte til legen, men de sa at det var ok så lenge jeg ikke hadde blødninger. Dette er nå over 1 uke siden, og smertene er der fortsatt.

Lei av å være bekymret for alt mulig...

Har lest mangt et innlegg om det du skriv, trur 90% va blitt konkludert at det va luftsmerta faktisk.. E ikke så greit å kjenn forskjell på smertan i mageområdet, særlig om natta, særlig når man e bekymra..

Såklart kan ikke "lov" at det e samme t dæ, men som legen sir, sålæng du ikke blør e d nok ikke nå å bekymre sæ for.. allfall ikke i den rettning du sikkert bekymre dæ[;)]

Når jeg var gravid første gang, fant vi det ikke ut før jeg var nesten 13 uker på vei! (hadde tatt tester og alt)
Å da våkna jeg på natten pga sterke magesmerter å vi reiste på legevakten hvor vi fikk UL å beskjed om at vi skulle bli foreldre...
Skulle sett oss : Hehe..
Da fikk jeg beskjed om at livmoren min nok hadde begynt å utvide seg litt sent, å da kom liksom "alt på en gang" og det gjorde vondt. Uansett så ble det bedre etterpå for da visste jeg jo hva det var og at det ikke var farlig [:D]

Så jeg tror ikke du skal bekymre deg så lenge du ikke blør.. Kjenner disse stikningene selv denne gangen også.

Goooo bedring[;)]

Jeg får vondt i magen hvis jeg ligger lenge på magen eller veldig sammenkrøket, men det er mer som en kraftig mageknip. Husker at det var slik sist også, men da tror jeg ikke at jeg merket det så tidlig.

Takk for svar alle sammen :)

Magesmertene er en ting, men jeg begynner seriøst å bli gal av å bekymre meg over diverse... Er det ikke det ene (f.eks SA), så er jeg sikker på at det kanskje er graviditet utenfor livmoren. Og jeg er ikke kjent for å være verken hypokonder eller en bekymret person. Har alltid hatt innstillgen om at alt ordner seg, og alt skjer av en grunn. Skjønner ikke hva som skjer jeg ass, hehe

Dette forumet er så betryggende! Har selv våknet av sterke magesmerter,blitt skikkelig kvalm så vondt har det vært, men ingen blødning i etterkant. Er så utrolig godt å lese at andre har det på samme måte. Kan senke skuldrene litt da

jeg hadde ganske sterke smerter i magen i første 4 uker og spurte legen om det var vanlig og ho sa at jeg trenger ikke å bekymre meg fordi det er helt vanlig.

Det er nok ikke noe farlig i det hele tatt! Jeg våknet hver kveld rundt uke 5-7 med skikkelig vondt i magen, varte kanskje i alt mellom 15-30 min. Jeg måtte bare stå opp når det sto på, og gå rundt hjemme. Dette var bare livmoren som utvidet seg. Har i alle fall fått bekreftet at alt er helt i orden med nurket mitt, så tror ikke du trenger bekymre deg. [:)]

Men så skal man også være litt forsiktige om hva man leser.... Bare et lite råd. For noen kan være svært påståelige (uten at de mener noe vondt med det) i forhold til at det er sånn og sånn (fordi det var slik med de), uten at det er slik i ditt tilfelle i hele tatt [:)]
Men ja, kjempedeilig å høre om samme symptomer som en selv har ja.

Har lest et par innlegg der det absolutt skulle ha vært noe galt dersom man ikke ser barnet på ultralyd i uke 6, mens andre som har opplevd det helt motsatte. Ergo verdens verste bekymring, kanskje uten grunn.

Vist du er bekymret så ring enten jordmor/legen din å høre med de !

Bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite har jeg lært [:)]

Back
Topp