Sterke magesmerter... hjelp?

Majalis

Glad i forumet
Juli13-jentene
Har våknet flere ganger i natt av skikkelige magesmerter høyre side av magen. Hadde trodd det skulle gå over, men det har det ikke gjort. Har tatt en smertestillende, null effekt. Nå ligger jeg rett ut på sofaen og er en smule bekymret egentlig.... Hva om det er noe galt der inne? Kan det være babyen som sparker borti noe innvoller på den siden? Jeg har jo ikke kjent skikkelige spark ennå heller... Er jo første gang jeg er gravid så ikke godt å si hva som er vanlig og ikke. Smertene er ikke fra de båndene til livmoren for det kjennes mer ut som knivstikk, men dette er konstante smerter... Har heller ikke vært forstoppet og det er ikke luftsmerter. Andre som har hatt det slik? Blør ikke eller noe slikt...

Har en avtale med ett vennepar som kommer hit på middag og film-kveld i dag og det vil jeg helst ikke avlyse....

Hva synes dere? Skal jeg avvente og prøve en smertestillende til og se til i morgen eller ringe legevakten?

Blindtarm?

Har du snakket med legevakten?

Hvordan går det med deg? Enig i å ringe i steden for å være redd.

Jeg kom endelig gjennom... Fikk beskjed om at det sannsynligvis ikke er blindtarmen(da hadde jeg hatt flere symptomer, bla feber). Skulle ta smertestillende gjennom resten av dagen og en sånn avføringstablett for å være på den sikre siden om at det ikke er obstipasjon. Så skulle jeg ta kontakt i morgen tidlig dersom det ikke hadde gitt seg eller i løpet av kvelden dersom det forverrer seg. Så nå er jeg forberedt på å være sofasliter restean av kvelden :)

Uff, håper det gir seg. Ikke noe godt å ha vondt i magen, særlig ikke når man er gravid.

Uff... God bedring :-)

Masse god bedring! :)

God bedring!
Går det bedre meg deg nå?

God bedring!

Hvordan går det?

Jeg får smerter innimellom, skikkelige luftsmerter der jeg må "krøke" meg, så har jeg treg fordøyelse i tillegg. Men det går som oftest raskt over.. Lurt av deg å ringe legevakten og ikke nøl med å ringe igjen..

Håper det har gått over! Klem

Kan også være gallesmerter, men kommer litt ann på akkuratt hvor i magen det er? Jeg sliter veldig med den type smerter som minner om gallesmerter for tiden, og skal inn til utredning for evt gallesten.

Hei alle sammen! Det endte med en tur i legevakten og innleggelse da jeg begynte å besvime hele tiden. Magesmertene fant de ikke helt ut av, men de antar at det er treg fordøyelse og at smertene kommer fra at min tarmsykdom er aktiv igjen... Jeg var veldig dehydrert og oksygenmetningen i blodet var veldig lav. Hadde UVI og en slags soppinfeksjon i munnen. Nå har jeg akkurat kommet hjem - er deilig, men noe sliten fortsatt

Jeg har hatt det helt likt bare på venstre side flere ganger den siste måneden. Ingen vet hva det kan være men jeg tror kanskje det kan være forstoppelse, at noe sitter litt fast i en sving om du skjønner... Gjørde så vondt at jeg ikke greide løfte bena...men så gikk det over etter et etterlengtet dobesøk...
Kanskje det kan være noe liknende?

Hei alle sammen! Det endte med en tur i legevakten og innleggelse da jeg begynte å besvime hele tiden. Magesmertene fant de ikke helt ut av, men de antar at det er treg fordøyelse og at smertene kommer fra at min tarmsykdom er aktiv igjen... Jeg var veldig dehydrert og oksygenmetningen i blodet var veldig lav. Hadde UVI og en slags soppinfeksjon i munnen. Nå har jeg akkurat kommet hjem - er deilig, men noe sliten fortsatt
Godt p høre t su er hjemme igjen! God bedring!

Laktulose er bra for hard mage, eller klarer jeg neg ikke gjennon dagen uten probitotika fra apoteket;)

Masse god bedring :)
Laktulose har hjelpt meg mange ganger,men klarer ikkje å drikke den ren så blander med saft..

Back
Topp