Sterke kynnere

Jeg begynner å kjenne det mer nå enn forrige svangerskap. Kynnere + smerter i halebein og hofter (bekken)

Kraftige her og innimellom. Føler det ikke spiller noe rolle om jeg er aktiv eller liggende på sofaen ift styrke og mengde kynnere :-)

Førstegangs og tror ikke jeg har hatt det enda. Er det vanlig?

Lørdag nå, og jeg har betraktelig færre kynnere. Heldigvis, Jeg begynte jo å bli bekymret for at de skulle påvirke livmorhals og hele pakka. I begynnelsen av uka kom de nesten hele tida. Våkna opp på morgenen med gangsperre i nedre del av magen. Aldri hatt det så kraftig og ofte før.

Førstegangs og tror ikke jeg har hatt det enda. Er det vanlig?
Det er mest vanlig å ikkje kjenne dei før på slutten, når livmor også er veldig stor. Men ikkje alltid ein legger særlig merke til dei då heller, foruten at ein plutselig merker at magen er veeeldig stram. Livmora går jo fra å være eit lite knøtt til ein svær bolig som skal presse ut ein baby, så den trener seg heile graviditeten og det er disse treningsøktene ein kaller kynnere på ein måte. Og siden livmora er ein muskel er det også veldig lett å trigge den til å respondere, og det er derfor ein ofte hører om folk som alltid får kynnere om dei gjer det eller det osv :) min erfaring er at når eg pusher kroppen, så kjenner eg kynnerne godt, kan tilogmed bli vonde. Men, følger eg med på kroppen har eg kynnere eg absolutt ikkje hadde merka også. Så eg trur at treningskynnerne til livmora er ganske uskyldige, mens om kroppen blir trigga kan dei bli ganske heftige.

Jeg har hatt veldig vonde kynnere denne gangen. Helt fra uke 13. De kommer først og fremst ved fysisk aktivitet og når jeg allerede er litt sliten. Skikkelig krampete med smerter som luftsmerter. Men har ikke hatt noen siden forrige lørdag. Da måtte jeg laste ned sånn elscootee app for å komme meg hjem fordi jeg fikk sånn kynnere av å bare gå!

Jeg har hatt veldig vonde kynnere denne gangen. Helt fra uke 13. De kommer først og fremst ved fysisk aktivitet og når jeg allerede er litt sliten. Skikkelig krampete med smerter som luftsmerter. Men har ikke hatt noen siden forrige lørdag. Da måtte jeg laste ned sånn elscootee app for å komme meg hjem fordi jeg fikk sånn kynnere av å bare gå!
Kjenner meg igjen, ja! Har tatt det med ro i snart en uke, og det samme har heldigvis kynnerne :)

Ble 20% sykmeldt i dag, og skal gå tidligere hjem fra jobb en stund fremover nå :)

Flere som har våknet av sterke kynnere? Gjorde det inatt, av og på i flere timer, Aner ikke hva som har provosert det frem :o helt utrolig slitsomt og vondt :(

Vekker denne tråden litt til live igjen! Har hatt kynnere nesten sammenhengende i dag… Tror jeg, for er fortsatt ikke 100% sikker på at det er det jeg kjenner (førstegangs). Jeg har hatt det litt av og på i en måneds tid nå. I dag begynte det i stolen på hvilerommet på jobb, fortsatte hele bussturen hjem og egentlig mesteparten av kvelden. Kjennes ut som jeg strammer magemusklene konstant og får aldri slappet av, sykt ubehagelig. Trodde det skulle gi seg ved avslapning, men den gang ei… Skal sies at jeg har vært monstersliten i dag etter lite søvn, så det har kanskje noe med saken å gjøre!

Jeg har også økt kynnere. 2 graviditet.
Magen er ofte steinhard hver kveld og får mange kynnere hver eneste dag.
I går kom de ganske regelmessig hvert 3-5 min, medium vonde, varte ca 30 sekunder og dette holdt på i ca 45 min før det roet seg.
Vis det blir sånn igjen tror jeg at jeg tar en tlf til føden for å bare dobbeltsjekke at det ikke modner noe livmorhals. Uke 31+1 i dag. Føler også at baby ligger langt ned, mye stikninger i underlivet når jeg gikk en kort tur i går og økt utflod de siste 2 ukene.

Her har kynnerne roer seg betraktelig etter jeg på 100% sykmeldt!

Jeg har også økt kynnere. 2 graviditet.
Magen er ofte steinhard hver kveld og får mange kynnere hver eneste dag.
I går kom de ganske regelmessig hvert 3-5 min, medium vonde, varte ca 30 sekunder og dette holdt på i ca 45 min før det roet seg.
Vis det blir sånn igjen tror jeg at jeg tar en tlf til føden for å bare dobbeltsjekke at det ikke modner noe livmorhals. Uke 31+1 i dag. Føler også at baby ligger langt ned, mye stikninger i underlivet når jeg gikk en kort tur i går og økt utflod de siste 2 ukene.
Akkurat samme som hos meg! Kan nesten ikke skjønne at så mye kynnere og press ikke gir modning. Jeg skal på UL på Mandag og vurderer om de kan sjekke meg samtidig der. Lillemann får værsegod hvertfall holde seg i magehuset til hvertfall godt over nyttår! :-)

Opplever at magen blir hard (kynnere?) ofte, og føler det henger sammen med stress. Igår kveld satt jeg meg vondt i brystet fordi jeg stresset så fælt, og gruet meg til å gå på jobb. Jeg klarer ikke sette fingeren på hvorfor jeg stresser! Det er så ubehagelig.

Gikk til legen for noen uker siden og fikk 40% sykemelding i to uker. Det hjalp veldig! Legen som møtte meg satt med hendene i kors og jeg følte han egentlig ikke ville gi meg sykemelding. Han viste ingen forståelse, bare så på meg og sa: «helt ærlig, hvor mange dager tror du egentlig at du trenger»?. Nå skal jeg til legen igjen for å se om jeg kan få litt sykemelding for å roe ned og ikke få så mye kynnere. Skal til samme legen igjen… spent på det.

Har selv slitt med ekstremt hyppige og sterke kynnere, og har virkelig hatt enormt god effekt av magnesium tilskudd, det har vært som natt og dag, tok vel en uke eller noe før jeg merket skikkelig forskjell men nå er det en helt annen verden, nå går det til og med å ha sengekos med mannen uten å ligge i ubehag i flere timer etterpå.. hehe:laughing002 :smiley-angelic002 men vil sterkt anbefale det altså, magnesium :)

Har selv slitt med ekstremt hyppige og sterke kynnere, og har virkelig hatt enormt god effekt av magnesium tilskudd, det har vært som natt og dag, tok vel en uke eller noe før jeg merket skikkelig forskjell men nå er det en helt annen verden, nå går det til og med å ha sengekos med mannen uten å ligge i ubehag i flere timer etterpå.. hehe:laughing002 :smiley-angelic002 men vil sterkt anbefale det altså, magnesium :)

Synes det er greit og ha en unnskyldning til mannen og jeg da :hilarious: :laughing001

Back
Topp