Sterke kynnere..

En tråd i 'Mai 2012' startet av Lollimoi, 29 Mar 2012.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. Lollimoi Betatt av forumet

Har sittet hele onsdagen med kraftige kynnere med moderate menssmerter, kvalme og halsbrann:-( Får heller ikke sove pga kynnerne. Er i uke 35 nå, så dette er vel normalt eller hva? Kjenner jeg begynner å bli sliten bare etter en dag, hadde det ikke sånn i forige svangersskap, da gikk alt så lett:-D

Ellers håper jeg dere har en fin natt, og en fin torsdag:-D

2. LadyOnHeels Elsker forumet

oi, er sikkert modning på gang da :D får håpe det roer seg litt da for den del og at babyen for være der inne i 2uker til.. 

3. Hestejenta Forumet er livet

Det høres fryktelig ubehagelig og slitsomt ut. Må si jeg blir litt obs! når du skriver du har moderate menssmerter i tillegg til sterke kynnere. Den eneste gangen jeg hadde menssmerter i mitt forrige svangerskap, var den dagen riene startet opp. 
    Men det er samtidig ikke likt hos alle, jeg har for eksempel omtrent ikke kynnere i det hele tatt, har ikke hatt det i noen av svangerskapene.
    Uansett, håper det snart roer seg ned så du får slappet litt av, og så kan du alltids ringe føden hvis du er bekymret, så kanskje du får en sjekk.

4. filiol Forelsket i forumet

Oi. Det hørtes ikke godt ut. Tror jeg hadde ringt den lokale jordmora hvis det fortsetter i dag også. Så kan hun undersøke om det virkelig er noe på gang eller om det bare er kynnere. :-) Så slipper du å bekymre deg unødig hvis det ikke er noe. :-)

5. Linnkri Betatt av forumet

Jeg har hatt det sånn siden uke 27. Masse mensmurring og sterke kynnere, var innom en tur på føden i går siden jeg hadde hatt lite liv i magen siste 24 timer, men alt var heldigvis ok.

Babyen har lagt seg laangt nede i bekkenet mitt og hodet er festet allerede, selv om jeg er 2.gangs. Han har ligget langt nede i mange uker nå, og det kan være med å trigge kynnere/menssmerter i følge min jordmor og lege.

Dette er jo veldig individuelt hvordan modningen kjennes ut og hvor lang tid det tar osv, men jeg fikk beskjed om at det sannsynligvis ikke er så lenge igjen for min del. Jeg er 35+5 idag.

Vi går spennende uker i møte :)

6. Lollimoi Betatt av forumet

Det ble et par timers søvn i natt. Hadde ikke menssmerter når jeg sto opp, men kjenner at de er der nå. Litt mindre enn i natt, men de er der. Ja, den eneste gangen jeg hadde menssmerter med forige var den natta vannet gikk og gutten kom:-)derfor jeg tenker litt ekstra over akkurat dette. Ikke at jeg er bekymret, men det er greit å vite om lillegutt kommer snart eller om han kommer til UL terminen:-D Skal prøve å legge meg å sove i noen timer nå, så har det ikke gidd seg når jeg våkner så mulig jeg ringer føden og hører:-)

Takk for svar:-)

7. Linn.87mamma Andre møte med forumet

Hvordan går det med deg? Jeg ringte akkurat føden for det samme, kynnere som har blitt vondere, hyppigere og lengre enn tidligere. Føles ut som noe strammes rundt magen samtidig som jeg har mensmurringer. De på føden ville at jeg skulle komme inn nå snart, så får jeg sjekka hva som egentlig foregår :P Er straks i uke 33, så jeg håper han holder seg der inne i noen uker til. Er førstegangs så jeg har liksom ikke noe å sammenligne med heller ;)

8. Lollimoi Betatt av forumet

Linn.87mamma skrev:
    Hvordan går det med deg? Jeg ringte akkurat føden for det samme, kynnere som har blitt vondere, hyppigere og lengre enn tidligere. Føles ut som noe strammes rundt magen samtidig som jeg har mensmurringer. De på føden ville at jeg skulle komme inn nå snart, så får jeg sjekka hva som egentlig foregår :P Er straks i uke 33, så jeg håper han holder seg der inne i noen uker til. Er førstegangs så jeg har liksom ikke noe å sammenligne med heller ;)

Har gått sånn noenlunde greit med meg idag:-)Har hatt sterke kynnere og menssmerter, men ikke som i går/natt. Hva sa de på føden da?fikk du noen forklaring på hva det kunne være?

9. Trrolla Betatt av forumet

Huff da..det hørtes ikke noe godt ut...

Slitsomt å gå sånn rundt, å tenke på det hele tia sikkert... får håpe det "bare" er baby som har begynt å forberede mamma på at, om noen uker kommer jeg altså :)

Men som de andre her sier.. ville nok ringt føden jeg også, om de fortsetter å være så ubehagelige :)

10. Linn.87mamma Andre møte med forumet

Lollimoi skrev:

Linn.87mamma skrev:

Har gått sånn noenlunde greit med meg idag:-)Har hatt sterke kynnere og menssmerter, men ikke som i går/natt. Hva sa de på føden da?fikk du noen forklaring på hva det kunne være?

De på føden lurte på om det kanskje var modning på gang etter som jeg har hatt så masse sammentrekningen og vondt. Fikk CTG og innvendig UL, livmorhalsen var fortsatt lang og lukket så det er heldigvis ingen baby på vei helt enda;) så da var det bare å dra hjem å slappe av og prøve å ikke tenke på at det fortsatt gjør vondt :P Veldig gøy å være gravid akkurat no kjenner jeg :P Har du blitt bedre eller?

11. Linn.87mamma Andre møte med forumet

Lollimoi skrev:

Linn.87mamma skrev:

De på føden lurte på om det kanskje var modning på gang etter som jeg har hatt så masse sammentrekningen og vondt. Fikk CTG og innvendig UL, livmorhalsen var fortsatt lang og lukket så det er heldigvis ingen baby på vei helt enda;) så da var det bare å dra hjem å slappe av og prøve å ikke tenke på at det fortsatt gjør vondt :P Veldig gøy å være gravid akkurat no kjenner jeg :P Har du blitt bedre eller?

12. Linn.87mamma Andre møte med forumet

Lollimoi skrev:

Linn.87mamma skrev:

13. Lollimoi Betatt av forumet

Det var da godt og høre. Håper de blir inne i noen uker til ja:-D Er vel bare og ta det med ro, så ordner alt seg;-) Her går det godt...har hatt en del sterke kynnere idag, men det er vel egentlig noe jeg kan for selv. Har vært på navnefest, så har gått mye og båret litt på tantebarnet mitt(snart 8mnd).

Del denne siden