Sterke kynnere og murring i ryggen

Oversøster81

Forelsket i forumet
Novemberlykke 2018
Julikulene 2020
Igår hadde jeg flere runder med kynnere og på kvelden ble de sterkere og jeg fikk også murring i ryggen. Ringte derfor fødeavdeling og de ville at jeg skulle komme på en sjekk. Ble der satt på CTG registrering, den viste 2 sterke sammentrekninger. Gyn-lege sa det kunne være truende prematur fødsel. Tok B-streptokokk prøve fra vagina, sjekket livmorhalsen og ultralyd. Får svar på prøven om 2-3 dager. Livmorhalsen var 26 mm og ikke åpen. Ultralyden viste at babyen hadde det bra. Alt var foreløpig ok. Jeg fikk dra hjem igjen og hvis jeg kjente flere kynnere og at de kom ofte, måtte jeg ta kontakt igjen. Følte at de tok godt vare på meg. Har idag mindre kynnere, men de strammer seg godt. Sitter for det meste i ro. Jeg må innrømme at jeg ble litt nervøs av dette. Var hos fastlegen idag og ble videre 100 % sykmeldt. Er kommet til uke 25+5 idag. Flere som har opplevd sterke kynnere?

Jeg er 27+2, har i fem-seks uker hatt veldig mye kynnere. Men vet ikke hvor alvorlig jeg skal ta de, så har ikke pratet med noen om det. De er utrolig sterke og jeg må av og til stoppe opp og ta meg til noe å holde i fordi det strammer sånn. Vet det ikke går over, men håper ikke det betyr noe mer enn det det er. Og så håper jeg det går bra med deg :)

Hei, dette opplevde jeg på fredag også. Lå med sterke mensliggende smerter og kynnere i 2 timer men det ga seg da jeg tok en Paracet og bestemte meg derfor for å ikke ringe til fødeavdelingen. Jeg er 27+4.

Oi, da er det bare å hvile og lade :-)
Godt du fikk en ordentlig sjekk og følte de tok vare på deg. :-)
Har kynnere men de er ikke sterke :-)

Igår hadde jeg flere runder med kynnere og på kvelden ble de sterkere og jeg fikk også murring i ryggen. Ringte derfor fødeavdeling og de ville at jeg skulle komme på en sjekk. Ble der satt på CTG registrering, den viste 2 sterke sammentrekninger. Gyn-lege sa det kunne være truende prematur fødsel. Tok B-streptokokk prøve fra vagina, sjekket livmorhalsen og ultralyd. Får svar på prøven om 2-3 dager. Livmorhalsen var 26 mm og ikke åpen. Ultralyden viste at babyen hadde det bra. Alt var foreløpig ok. Jeg fikk dra hjem igjen og hvis jeg kjente flere kynnere og at de kom ofte, måtte jeg ta kontakt igjen. Følte at de tok godt vare på meg. Har idag mindre kynnere, men de strammer seg godt. Sitter for det meste i ro. Jeg må innrømme at jeg ble litt nervøs av dette. Var hos fastlegen idag og ble videre 100 % sykmeldt. Er kommet til uke 25+5 idag. Flere som har opplevd sterke kynnere?

Så bra du ble sykemeldt og at du følte deg godt ivaretatt :Heartred

Usj - det hørtes ubehagelig og litt stressende ut. Sykemelding ja! Hjelper å vite at det er for den lilles skyld <3 da går både sykemelding og mer avslapning enn hodet kanskje ønsker bedre :) tvi tvi!

Så bra det stoppet opp igjen og at du ble sykemeldt og følte du ble tatt godt vare på. Håper riene holder seg borte en god stund til. Nå er det bare å ruge videre:Heartpink

Har fortsatt noen kynnere som er litt sterke, men heldigvis ikke så ofte. Har funnet fram strikkingen nå og fått forbud av mannen i huset til å gjøre husarbeid:D Skal på svangerskapskontroll til jordmor senere idag, blir godt å prate med henne nå:)

Har fortsatt noen kynnere som er litt sterke, men heldigvis ikke så ofte. Har funnet fram strikkingen nå og fått forbud av mannen i huset til å gjøre husarbeid:D Skal på svangerskapskontroll til jordmor senere idag, blir godt å prate med henne nå:)

Jordmor er god å ha :) Så bra mannen har gitt deg forbud :)

Hvordan gikk det?
Heldigvis har det vært lite med kynnere idag og de som har vært har vært milde:) Det gikk bra på svangerskapskontrollen idag. Jordmor sa at jeg kunne gå små turer, men at jeg må ta det med ro og hvile masse:)

Back
Topp