STERKE kramper i 2 minutter i mage og rygg. Hjelp :-(

Hadde du mensensmerter tidlig i sv.skapet?

• Ja, milde

Votes: 4 80,0%
  • Ja, sterke

Votes: 1 20,0%
  • Nei

Votes: 0 0,0%

• Antall som har svart
    5

MammaMai2017

Glad i forumet
Maiblomstene 2017
I går kveld ble jeg skikkelig redd! Vi hadde vært ute og spist med familien, og jeg kjente at jeg var litt uggen og veldig oppblåst når jeg kom hjem. Smertene var som skikkelig mageknip i bilen. Det gikk over. Når jeg skulle legge meg på kvelden fikk jeg sånn skikkelige mensensmerter/kramper i livmoren som gikk bak i ryggen. Jeg følte nesten at livmora mi skulle ramle ut. Jeg leste i går at "det er vanlig at det kjennes ut som en kjempemens er på vei i uke 4". Dette kan vel stemme med meg, jeg er uke 4+1 nå. vel, etter 2 minutter ca var det som å sku av en bryter. Smertene forsvant. Jeg reiste meg opp og gikk en tur i stua før jeg gikk på do. Ikke så mye som et hint rosa, ikke i dag heller!
Burde jeg slappe av?
Fredagshilsen til alle favorittdamene mine! :-)

I går kveld ble jeg skikkelig redd! Vi hadde vært ute og spist med familien, og jeg kjente at jeg var litt uggen og veldig oppblåst når jeg kom hjem. Smertene var som skikkelig mageknip i bilen. Det gikk over. Når jeg skulle legge meg på kvelden fikk jeg sånn skikkelige mensensmerter/kramper i livmoren som gikk bak i ryggen. Jeg følte nesten at livmora mi skulle ramle ut. Jeg leste i går at "det er vanlig at det kjennes ut som en kjempemens er på vei i uke 4". Dette kan vel stemme med meg, jeg er uke 4+1 nå. vel, etter 2 minutter ca var det som å sku av en bryter. Smertene forsvant. Jeg reiste meg opp og gikk en tur i stua før jeg gikk på do. Ikke så mye som et hint rosa, ikke i dag heller!
Burde jeg slappe av?
Fredagshilsen til alle favorittdamene mine! :-)

Ja, det tror jeg:) Menssmerter er vanlig å ha i svangerskap, og så lenge du ikke blør så tror jeg du kan slappe av:) Jeg hadde også menssmerter i første svangerskap og var helt sikker på at mensen kom til å komme. Husker også at jeg fikk skikkelig magevondt i første svangerskap, og jeg trodde jeg skulle svime av pga smertene. Fant senere ut at jeg hadde sterke luftsmerter. Masse lykke til:)

Jeg hadde veldig vonde ligamentsmerter fra 13dpo til uke 6.. Nå er jeg straks i uke 7, og det har gått over til svake mensmurringer :)

Jeg er 7+0 nå og har hatt menssmerter siden noen dager før IKM. De varierer i styrke, alt fra bittelitt vonde til "må legge fra meg bestikk og legge meg på sofaen"-vonde. Alt fra 10sek til 10min. Aldri noe blod. Etter hva jeg har plukket opp på forumet, er det veldig vanlig med mensmurringer og å sjekke etter blod.
Funnet ut at de forverres når jeg har spist noe som gjør meg oppblåst.

Burde jeg slappe av?
Fredagshilsen til alle favorittdamene mine! :)
Er litt kortere enn deg (3+3), men har kjent litt murringer ja, ikke like sterke som du beskriver da (ennå). Dette var noe jeg også har tenkt på, så fint du tok det opp ;)

Ikke hatt en krampe siden. Fikk den kramper den kvelden jeg skulle hatt mens. Er 4+2 idag og merker ingenting. Nesten så jeg tror at jeg ikke er gravid. Fordi jeg ikke merker noe

Hei! ❤️ sniker meg inn fra Mars :) Ikke vær redd kjære deg,jeg er straks 14 uker på vei og har menssmerter hver eneste dag,ikke farlig,helt normalt men jeg kjenner igjen følelsen av at man blir redd og bekymret i begynnelsen! Helt naturlig,kjempe lykke til!! :)

Hei! ❤️ sniker meg inn fra Mars :) Ikke vær redd kjære deg,jeg er straks 14 uker på vei og har menssmerter hver eneste dag,ikke farlig,helt normalt men jeg kjenner igjen følelsen av at man blir redd og bekymret i begynnelsen! Helt naturlig,kjempe lykke til!! :)
Tusen hjertelig takk❤️

Ikke hatt en krampe siden. Fikk den kramper den kvelden jeg skulle hatt mens. Er 4+2 idag og merker ingenting. Nesten så jeg tror at jeg ikke er gravid. Fordi jeg ikke merker noe

Godt å høre at du ikke har hatt mer kramper:) Jeg er 4+4 og merker knapt noe jeg også. Første svangerskapet mitt var også slikt; da oppdaget jeg ikke at jeg var gravid før uke 7 (ustabil syklus så stusset ikke over manglende mens) :)

Back
Topp