Sterke intense strekninger

Junilykke27

Flørter med forumet
Hei. Jeg synes det å lese på nettet gjør det vanskelig å avgjøre om noe er normalt eller unormalt i dette svangerskapet…

I går hadde jeg en følelse av stølhet i magen og livmora og i dag er det så intense strekninger i lysken at jeg nesten ikke klarer å gå. På nettet leser jeg alt om ligamentsmerter, men det står det er normalt hvis det kommer og går og ikke varer over tid. Jeg vil si jeg har hatt ganske konstante smerter i en time nå. Slipper muligens noe opp, men det er vondt. Jeg har ingen andre symptomer, type blod eller noe.

Flere som har opplevd at det er så intenst og at det ikke bare varer i noen minutter??

Det kan jo høres litt ut som bekkenrelaterte smerter også. Ville oppsøkt fysioterapeut eller osteopat for å se om det er noe som kan hjelpes :) men skikkelig strekk i ligamentbåndene er helelr ikke noe uvanlig og kan være veldig smertefullt. Ring jordmor eller lege hvis du er bekymret såklart

Jeg har ikke hatt SÅ drøye, men opp mot 10-15 minutter. Det er så vondt ><

Jeg har ikke hatt SÅ drøye, men opp mot 10-15 minutter. Det er så vondt ><
Jaa… helt jævlig. Gjorde vondt da jeg satt, men når jeg reiste meg følte jeg at kroppen min ikke var lagd for å stå oppreist haha! Men jeg føler at i dag har jeg hatt det av og på hele dagen. Kanskje 5 min med smerter og så 1 timestid uten, også begynner det igjen

Jeg hadde noe ligamenssmerter/muskel et eller annet når jeg var gravid sist, drt kom senere da, uke kanskje 27 eller noe. Våknet med smerte i siden (høyere opp på magen) som kjentrs som strekk/sting eller noe slik. Varte mer eller mindre i flere timer den dagen og greide ikke ligge komfortabelt. Dro til legen og alt var normalt :) kom frem til at det nok var muskel/ligamenssmerter når noe ble tøyd. Ga seg den dagen tror jeg. Husker ikke helt, men varte ikke mange dager :p Fortsetter det i morgen kan du jo ta kontakt med lege for en sjekk :)

Det kan være ligamentsmerter, eller ein muskel som har blitt strekt. Vanskelig å si. Graviditet kommer med mange rare smerter her og der. Hadde selv I alle svangerskap ligamentsmerter som kjentes ut som blåmerke på magen, og som at magen skulle til å revne når jeg gikk eller sto for lenge.

Back
Topp