Sterk mat..

Multemor

Blir kjent med forumet
Hvorfor skal ikke gravide spise sterk mat...? Er det skadelig for barnet, eller er det en annen grunn til det...?

Vi pleier (nesten) aldri å spise junk food, men i dag ville sambo ha kebab. Jeg bestilte en kyllingkebab som ikke skulle være sterk, men tror nok kansje de var litt spandable med sausen, for den var ganske så sterk Er det farlig, eller bare anbefalt å holde seg unna...?

har ikke hørt det skal være farlig på noen måte...
mye krydder kan gi mere vann i kroppen og sliter du med halsbrann kan også dette bli verre med inntak av krydret mat. [;)]

jeg har alltid hørt at man fint kan spise sterk mat. Men når du nærmer deg termin så skal sterk mat kunne hjelpe igang fødselen, men er vel mest kjerringråd[:D]

Har ikke hørt noe om at det skal være skadelig for barnet.
Men det er jo større risiko for å få halsbrann[:'(]

Sladrer med: Lillian84 [:D]

ORIGINAL: carinasverden

jeg har alltid hørt at man fint kan spise sterk mat. Men når du nærmer deg termin så skal sterk mat kunne hjelpe igang fødselen, men er vel mest kjerringråd[:D]

samme jeg har hørt

Sliter mye med halsbrann, så var ganske kjapp med å ta medisiner mot det for ikke å dø i natt [;)] Håper de funker godt nok!

Er i uke 34-35 nå, så han kan godt være der inne noen uker til! Satser på at det ikke var så farlig da! Det var i det minste veldig godt!! [:D]

Tusen takk for gode råd

ORIGINAL: kirstgjo

Har ikke hørt noe om at det skal være skadelig for barnet.
Men det er jo større risiko for å få halsbrann[:'(]

Signerer denne[:)]

Sladrer med: Lillian84 [:D]

ORIGINAL: mai2010

har ikke hørt det skal være farlig på noen måte...
mye krydder kan gi mere vann i kroppen og sliter du med halsbrann kan også dette bli verre med inntak av krydret mat. [;)]

sign

Jeg tenkte å spise en del sterk mat når det nærmer seg termin, for som de andre sier er dette et kjerringråd på at fødselen kan starte ;) Men merker også at halsbrannen blir verre av sterk mat, så kan være lurt å drikke melk ved siden av om du skulle ha lyst på sterk mat før du skal begynne med kjerringråd ;p

har aldri hørt om at dte er farlig for mor eller barn mot slutten av svangerskapet!
er vel mer i forhold til å starte fødsel og at det er helt forferdelig med sterk mat om man er plaget med halsbrann..

Jeg ville heller tenkt at nå må jeg spise alt av sterk mat FØR barnet kommer for etterpå, om man tenker å amme, er det begrenset hva en sart babymage tåler..

i loveeeeeeeeeee hot foods.... jeg spiser jalapeno pepper hver eneste dag.. om noen skulle ha født før termin burde det ha blitt meg [:D] men som sagt er jeg forsatt inntakt - uten noen tegn til fødsel hehehe[:D]

Jeg spiser typ chili sterk mat ( f.eks syltede sterke chili på glass) stort sett daglig så det kan ikke være farlig. Hot tacosaus har jeg hatt dilla på og omtrent spist hver kveld i perioder. Samme gjorde jeg under forrige svangerskap.

jeg spiser også sterk mat[:D]
pizza med jalapenos her om dagen foreksempel.
Hvis det virker på å starte fødsel tror jeg nok det er rett rundt termin[:D]

ORIGINAL: civciv

Jeg spiser typ chili sterk mat ( f.eks syltede sterke chili på glass) stort sett daglig så det kan ikke være farlig. Hot tacosaus har jeg hatt dilla på og omtrent spist hver kveld i perioder. Samme gjorde jeg under forrige svangerskap.

He he.. Supert å høre!! Da blir det vel mer sterk mat på meg framover, for jeg EEELSKER det!!!! [:D]

jeg har kun hørt det kjærringrådet om å spise sterk mat for å få igang fødselen:P

hehe, jeg spiser nesten bare sterk mat. Masse indisk og kinesisk osv... Gjorde det sist, og gjør det nå. Gjorde når jeg ammet og jeg[8D]

Hva i alle dager lever gravide i India på hvis man ikke kan spise sterk mat? [8D] Klart man kan det, man kan jo spise hva man vil med få begrensninger. Man får jo bare mer halsbrann av sterk mat og det er jo ikke så behagelig.

Du kan helt fint spise sterk mat[:D]
men det kan risikere en kraftig halsbrann, så evnt drikk et glass melk etter maten.

Back
Topp