Sterk hodepine og paracet...

Men da vil jeg si at de hr vært fryktelig heldige! Bare det å vite at det kan gå galt og likevel prøve å rettferdiggjøre det.... *grøss*

Blir vel litt feil å sammenligne med røyking og, siden der er det jo faktisk også bevist at det stopper blod og oksygentilførsel til fosteret ved vært eneste trekk mor tar inn.

Ved bruk av medikamenter har det vel mer å si på mengden som blir tatt. Ikke om man tar en paracet ved hodepine.

Blir vel litt feil å sammenligne med røyking og, siden der er det jo faktisk også bevist at det stopper blod og oksygentilførsel til fosteret ved vært eneste trekk mor tar inn.

Ved bruk av medikamenter har det vel mer å si på mengden som blir tatt. Ikke om man tar en paracet ved hodepine.
Helt enig, det kan ikke sammenlignes. Men det ble ble nevnt av noen som ett eksempel.
Mamma røyket med meg og det gikk ikke bra... Så jeg vet hva det kan føre til. Men jeg har jo ingen "bevis". Sånn er det med det meste.
Men for min del sier det seg selv at medikamenter ikke er bra for ett foster. Dessverre må jeg gå på noen selv, men de sies å være trygge. Men man vet aldri...

Helt enig, det kan ikke sammenlignes. Men det ble ble nevnt av noen som ett eksempel.
Mamma røyket med meg og det gikk ikke bra... Så jeg vet hva det kan føre til. Men jeg har jo ingen "bevis". Sånn er det med det meste.
Men for min del sier det seg selv at medikamenter ikke er bra for ett foster. Dessverre må jeg gå på noen selv, men de sies å være trygge. Men man vet aldri...

Enig med deg. Alt som ikke er naturlig for kroppen ser jeg vel på som at det kan være skadelig. Men vi må jo bare høre på rådene vi får osv., og litt magefølelse :)
Mamma røyket med meg og, men tror ikke mine problemer har med det å gjøre. Mine søsken har også div. "ting" og hun røyket ikke med de. Men det er jo noe man aldri kan vite helt sikkert, hva det kommer av.

Paracet er trygt så lenge du ikke går over anbefalte dagsdoser. Ibux er derimot IKKE bra å ta ;)

Jeg har også hørt dette med paracet, at det heller ikke skal brukes. Husker ikke hvorfor... Men det er ganske nytt. Men ikke sikkert alle leger og div har fått det med seg. Man må nesten bare vurdere risikoen selv.
Jeg hadde syk hodepine på slutten av svangerskapet og tok paracet 2 ganger tror jeg. Men det virket ikke, så da lot jeg heller være...
Paracetten ble "friskmeldt" igjen etter studier. Anbefalt dose er helt trygt:) overmedesinering kunne føre til at steinene til gutte fostre ikke kom ned der de skulle.

Det jeg leste var at paracet KAN være skadelig om det blir bruk max dose i mer en 5 uker sammenhengende... Så en gang i blant er ikke skadelig. Det er værre for barnet at du går rundt å føler deg dårlig...

Paracet er trygt å ta når du er gravid.

Paracetten ble "friskmeldt" igjen etter studier. Anbefalt dose er helt trygt:) overmedesinering kunne føre til at steinene til gutte fostre ikke kom ned der de skulle.
Akkurat nå er det trygt ja :)

Back
Topp