Sterk hodepine anyone?

soon to be tobarnsmor

Flørter med forumet
Jeg er så enormt plaget med KJEMPE vondt i hodet i dag og i går. Det
er nesten helt uutholdelig.
Er det andre som har erfaring med dette?
Hva har dere evt. gjort? Jeg er litt skeptisk til å bruke paracet bla...

Har en misstanke om at jeg kanskje er stiv i nakken, pga jeg har ligget veldig mye i det siste og at
dette gjør at jeg ikkje klarer slappe av i hodet heller..

Litt nervøs :/

Jeg har det..
Jeg har tatt 2 paracet en gang, det er bedre å ta et par enn å gå rundt med så sterke smerter altså!
Paracet skal ikke være skadelig.
Jeg er plaget med migrene da, så det kan være derfor jeg har det nå og..

har ikke hatt noen hodepine ende (heldigvis), men hadde noen skikkelige omganger i forige svangerskap. det var helt grusomt. drikk masse vann - og prøv å ligge i ro vist du er mye stresset (selv om det ikke er lett å slappe av med et verkende hode). er mest sannsynlig spenninger, stress og væskemangel.... dersom du har ligget for mye i ro kan det hjelpe med en tur i skogen. da får du løsnet opp spenningene med å gå på et mykt underlag. [:)]
Lykke til til alle dere som får hodepine.... det er så utrolig ubehageli.....

Jeg fikk vanvittig vondt i hodet forrige uke i 2-3 dager men det var fordi jeg hadde kuttet ut cola men jeg hadde hodeverk også i forrige svangerskap og da lå jeg i ro med en kald klut på pannen og det var det eneste som hjalp. Ellers som de andre skriver innpå her, du kan ta paracet, eneste man faktisk kan ta når man er gravid. Og drikke mye som også er nevnt. Kan være du har migrene da? Masse lykke til uansett [:)]

jeg hadde to sånne dager i helgen, til slutt tok jeg en halv paracet, virket kjempefint og den er ikke farlig som gravid.

nei du er ikke den eneste;)
kommer snikende av å til... jeg ble rådet paracet fra sykehuset...
men selfølgelig i moderate mengder;)

For meg høres det ut som du kanskje har hatt hodepine på grunn av nakken. Det har jeg hatt en del av da jeg har nakke skade og det er ikke moro. Blir nesten migrene lignende, grunnet dårlig blod tilførsel til hode og store spenninger i nakken. Viktigste du kan gjøre er å få messert nakke og skuldre og slappe av. Det er ikke farlig å ta Paracet i svangerskapet, men jeg hadde rådført meg med lege om dosering.

Så bra at andre også har litt erfaring med dette :) Litt lettet for det.
Jeg snakket litt med legekontoret på tlf. etter at jeg skrev linken her.
Hun sa at det ikke var farlig og ta paracet, men at man ikke måtte overdrive bruket.

Jeg tok en paracet i natt, slik at jeg hvertfall fikk sove.
Så har jeg tatt en nå. Håper jeg slipper og ta flere.
Mor tipset meg om å legge ett KJEMPEVARMT omslag rundt nakken, slik at jeg fikk
avspennet musklene litt. Føler det fungerer litt hvertfall. Kanskje ett tips for flere som sliter
med hodeverk?

Så flott da.
Kommer hodepinen fra nakken hadde jeg tatt meg en tur til massør eller fysioterapaut hvis jeg var deg:) Det gjør deg bedre på lang sikt:)

Lykke til[:D]

jeg har også vært plaga m hodepine, men ikke så ille heldigvis:) venninna mi som er farmasøyt sa at en må IKKE ta ibux når en er gravid!!! bare en tablett kan skikkelig skade fosteret!!

Jeg har hatt det en del i det siste. Sovnet med det på mandagen og våknet med det på tirsdagen og hadde det hele dagen på jobb. Forferdelig drygt altså!! Jeg har vært en del plaget med migrene tidligere så er vel derfor. Har ikke turt å ta noe for det, spesielt ikke migrenetab. Prøver heller å drikke mye vann og slappe av og håpe det går fort over.

Back
Topp