Sterilisering

mia*

Andre møte med forumet
Hei!
Jeg har fulgt med og lest litt på forumet, men har ikke skrevet noe her ennå, har termin den 18.7. :)

Bare lurer på om det er noen her som vurderer sterilisering i forbindelse med planlagt keisersnitt? Dette blir mitt 3.keisersnitt, og jeg har fått tilbud om å sterilisere meg under operasjonen. Vi skal ikke ha flere barn, men jeg er veldig usikker og redd for eventuelle "ettervirkninger".
Legene sier at jeg ikke vil merke noe, men har jo googlet litt og lest litt forskjellig ang. dette..

Andre som vurderer å sterilisere seg?

Jeg vurderer det, men blir nok ikke i forbindelse med fødsel, selv om det blir ks. Ønsker ikke ta beslutningen når jeg er gravid og hormonell. Litt redd for å komme i overgangsalder. Blitt gravid på prevensjon så frister med en sikker løsning når jeg ikke skal ha flere likevel :happy:

Jeg skal sterilisere meg under pks denne gangen[emoji847]
Har snakket med overlegen, jordmor, fastlege og mannen min om dette, så føler meg veldig trygg på valget.
Her blir egglederne klippet/brent over, og vil ikke komme i overgangsalderen av den grunn. Mensen vil bli det samme, da det i veldig sjeldne tilfeller vil bli værre med tanke på smerter blødning sa overlegen[emoji5]

Jeg har skrevet på papirene for sterilisering hvis jeg skulle ende med ks. Er ikke planlagt noe ks, men man vet aldri.

Jeg har ikke skrevet under og vil ikke... skal ikke ha flere barn, men vil heller ikke at noen tukler med mine ting :p

Jeg vurderer det, men føler ikke jeg har fått nok informasjon til å 100% bestemme meg enda.. Er veldig usikker.. 3. Barn her, og vet at vi ikke skal ha flere, men allikevel..

Back
Topp